Podivuhodny pad Linuxu

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Středa Listopad 3 15:16:54 CET 1999

On Wed, 3 Nov 1999, Jan Liska wrote:

> Nevim, jestli je to pouhopouha nahoda, ale vcera mi timhle stylem odesel
> firemni server. Postupne spadl apache, named, mysqld a dalsi na Out of...
> Top ukazal, ze pamet si pro sebe nahamounil snmpd, ktery obsadil
> 150MB. Nakonec jsem radsi rebootoval a ted cekam jestli se situace
> bude opakovat ;(

Pokud mate podezreni, ze nektera aplikace se snazi "sundat" server
tj. se obcas rozforkuje vice nez zdravo, naalokuje si prilis
mnoho (rozumej: veskerou) pameti atd. muzete zkusit
spustit ji v prostredi omezenem ulimitem. viz. man bash,
prikaz ulimit. Omezit se da core file size,
data seg size ,file size ,max locked memory
, max memory size, open files pipe size ,stack size ,cpu time,
max user processes a virtual memory.

Nemohu si pomoci, ale zda se mi, ze nektere verze SW
mohou byt take prekvapenim. V posledni dobe
me zaujal treba Apache 1.3 u nehoz si nemohu pomoci, ale
stejna konfigurace a zatez jako u verze 1.2 ma
za nasledek load kolem 50 a  snizeni
volne pameti a swapu o nekolik stovek MB.

Vzpomel jsem si na WWW testy Linux/Apache vs. NT/IIS
a prislo mi, ze kdyby to nekdo zkousel s verzi 1.2
musel by byt nutne rychlejsi v nekolika radech ....

Nevim co si o tom mam myslet. Musim to nekdy otestovat
trochu lip.

--
S pozdravem
   Petr Snajdr