Realtimove zpracovani zvuku
Michal Dobes
majkl na tesnet.cz
Čtvrtek Listopad 4 09:29:37 CET 1999
Pavel Machek wrote:
> > Vada je hlavne v HW PCsmejdu. Softwarove se to da osetrit vzdy pro
> > urcitou kombinaci cipsetu a graficke karty po par dnech vyzkumu
> > s logickym analyzatorem.
> IMNSHO jeho problem je v tom, ze pri pageup se kopiruji velke bloky
> videoramky. Diky tomu se mp3 prehravac nedostane k procesoru. Ze by to
> bylo zalehavanim si zbernice mezi zvukovkou a videem je podle me
> nepravdepodobne.
Ja jsme tomu take neveril. Doporucuji logicky analyzator tak 300-500MHz
nebo DPO osciloskop a pripojit se sbernici a podivat se na to.
Nam nekroupala MP3 ale ztracela se data jdouci po DMA z merici A/D
karty.
Po par mesicich vyzkumu jsem dosel k vyse uvedemu zaveru.
Dalsi zjisteni bylo, ze mnohem horsi varianta je, kdyz se
manipuluje v textovem rezimu nez v grafickem. Karta mi posila data
v 5 mikrosec intervalech, obcas ale DMA stalo i vice nez 10 mikrosec.
A to jsem nedelal zadne rolovani obrazovkou, jen v 100 milisec
intervalech vypisoval 8 retezcu cca 60 znaku dlouhych. Po prepnuti
graficke karty do grafickeho rezimu a presneho zvoleni delky
vypisovanych retezcu problemy ustaly.
Btw, vite na jak dlouho v DOSu treba zablokuje preruseni stlaceni
klaves caps/scroll/numlock? Neprijemne se to blizi 3 milisekundam.
Na tohle se treba prislo nahodou pri tom, kdyz nam jeden clovek
z nudy pri cekani na konec mereni poklepaval da prislusnych
klaves.
Majkl (majkl na tesnet.cz)
Další informace o konferenci Linux