Realtimove zpracovani zvuku

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Čtvrtek Listopad 4 09:29:37 CET 1999


Pavel Machek wrote:
> > Vada je hlavne v HW PCsmejdu. Softwarove se to da osetrit vzdy pro
> > urcitou kombinaci cipsetu a graficke karty po par dnech vyzkumu
> > s logickym analyzatorem.
> IMNSHO jeho problem je v tom, ze pri pageup se kopiruji velke bloky
> videoramky. Diky tomu se mp3 prehravac nedostane k procesoru. Ze by to
> bylo zalehavanim si zbernice mezi zvukovkou a videem je podle me
> nepravdepodobne.

Ja jsme tomu take neveril. Doporucuji logicky analyzator tak 300-500MHz
nebo DPO osciloskop a pripojit se sbernici a podivat se na to. 
Nam nekroupala MP3 ale ztracela se data jdouci po DMA z merici A/D
karty.
Po par mesicich vyzkumu jsem dosel k vyse uvedemu zaveru. 
Dalsi zjisteni bylo, ze mnohem horsi varianta je, kdyz se 
manipuluje v textovem rezimu nez v grafickem. Karta mi posila data 
v 5 mikrosec intervalech, obcas ale DMA stalo i vice nez 10 mikrosec. 
A to jsem nedelal zadne rolovani obrazovkou, jen v 100 milisec 
intervalech vypisoval 8 retezcu cca 60 znaku dlouhych. Po prepnuti 
graficke karty do grafickeho rezimu a presneho zvoleni delky 
vypisovanych retezcu problemy ustaly.
Btw, vite na jak dlouho v DOSu treba zablokuje preruseni stlaceni 
klaves caps/scroll/numlock? Neprijemne se to blizi 3 milisekundam.
Na tohle se treba prislo nahodou pri tom, kdyz nam jeden clovek
z nudy pri cekani na konec mereni poklepaval da prislusnych 
klaves.

		Majkl (majkl na tesnet.cz)


Další informace o konferenci Linux