LPRng proti HP4M

Vladimír Rengevič grafon na grafon.sk
Pondělí Listopad 8 21:13:22 CET 1999

Dobry den,

> snažím se rozchodit lprng proti HP LJ4M+ a mám s tím problémy... Tisk
> probíhá z Windows přes sambu. Windows-y ale vkládají do tisku jakési
> řídící znaky pro tiskárnu, něco jako:
> @PJL LANGUAGE = POSTSCRIPT

No, to prepne tlacieren do PS...

> a podobné věci. Chápu, že to slouží pro nastavení způsobu tisku na
> tiskárně, jenže pokud to pošlu na port 9100, jak je doporučeno v
> dokumentaci LPRng, tak se to chová velmi podivně. Vypadá to takhle:
> Pokud je tiskárna v PCL módu a jde na ní Postscript, většinou se
> korektně přepne a Postscript to vytiskne. Jenže zůstane v módu
> Postscriptu (asi) a pokud tam pošlu další Postscript a se stejnými
> řádky, tak mi zařve něco jako "ERROR 40, UNEXPECTED EOF", či co a nic se
> nevytiskne. Podobně je tomu s tiskem PCL...
> Nemáte to, prosím, někdo rozběhaný?

Mozno vystrelim od boku, ale ak to apravne chapem, tlaci sa z Win na Linux
a tam sa o to stara LPRng. Ja tu pouzivam lpd, ale princip by mal byt
rovnaky.
Ak tlacim PS subor, tak ho dostane tlacova fronta a ta ho spracovava dalej.
Tam byva zaradeny filter na rastrovanie PS suborov (ghostscript), pripadne
ak tam neni nic ide to nezmene ako PS na tlaciaren (tak to robite u Vas).
A co pouzit nejaku tlaciaren, ktora to nebude prepinat do PS (napr. ja
mam vo Win nainstalovany Linotronic930 - pre osvit, ale spolahlivo
to musi zozut (na 99%) lubovolne PS zariadenie. Takze problem
by sa mal odstranit sam. Pripadne za strankou poslat este CTRL+D.

Dufam, ze to cosi pomoze...

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
grafon na grafon.sk