proc mi pocitac tvrdi: unknown Host error

Pondělí Listopad 8 23:08:38 CET 1999

On Mon, 8 Nov 1999, Corp. yA (Zdenek Pizl) wrote:

>   potom, co jsem prenesl PC z jedne domeny do druhe (doslova, jsem ho
> vzal a zapojil jinde na univerzite opet do site), mi tvrdi, ze nezna
> nektere pocitace. Tyto pocitace maji zaznamy v DNS (i reverz) a dokonce
> se na ne mohu doptat napriklad
> pomoci `host e2_srv.pef.czu` (coz odpovi "e2_srv.pef.czu.cz has address
> 193.84.35.10"). ale takovy "ping e2_srv.pef.czu.cz zahlasi chybu.

pominu fakt, ze "_" neni koser znak, protoze je lehce nepravdepodobne, ze
by to (samo o sobe) vysvetlovalo popsanou diskrepanci

zadrhel je asi v tom, ze kod, kterym resolvuje host (coby utilita k
bindu), a kod pouzivany v (g)libc nejsou zcela totozne (jak jsou na tom
jine programy nez ping?), ale to, ze by se to projevilo prave po
prestehovani je ponekud anomalni

osobne bych na dratech zkoumal, jake dotazy ty programy (host vs. ping)
posilaji, kteremu nameserveru, a jake dostavaji odpovedi (a od
koho...divili byste se, ale existuji tam venku uzly, ktere jsou schopny
poslat odpoved s uplne jinou IP adresou, nez na kterou sla otazka)