NetWare & Linux

Pondělí Listopad 8 23:08:41 CET 1999

Petr Soucek (petr na ryston.cz) wrote:
: Leos Bitto wrote:
:
: <spolecna sit pro nw i linux>
:
: > Toto je jenodussi po strance technicke i po strance spravovani.
: > Takze jednoznacne takto.
:
: <nw se 2 sitovkami>
:
: >
: > Bude to fungovat take, ale je to slozitejsi po strance techncke
: > (instalce extra karty do toho serveru) i po strance spravovani
: > (nastaveni spravneho routovani).
: >
:
: No nevim, ja bych asi volil opacny postup, z bezpecnostnich duvodu.
: Myslim, ze je lepsi, kdyz linuxovy pocitac nevidi celou sit. Zalezi na
: okolnostech.
: Dalsi karta do nw serveru a nastaveni routovani neni podle me zadny
: problem.

To je uz dost politicky problem. Obe resni maji sva plus a sva minus.
A to jedno je navic jednodussi na nastaveni, tak jsem ho doporucil.

: V nejnovejsi verzi (myslim ze tomu
: > rikaji IntranetWare)
:
: Intranetware (4.11) je uz par let stary.

No jo, ja se v tom proste neorientuji. Novell pouzivat nemusim a jsem
za to celkem vdecny. :-)

:  pry ma umet server i jaksi zprostredkovat klientum
: > pristup na internet pres IPX. Tj. ze na klientech nemusi byt vubec
: > nainstalovano TCP/IP. Ja bych tomu moc neveril, i pokud to funguje tak
: > to musi byt pro klienty velice omezujici. A to ani neuvazuji o tom ze
: > klienty mohou byt pouze podporovane OS.
:
: IP/IPX gateway funguje docela dobre, vyhodou je dodatecna bezpecnost.
: Omezeni jsou minimalni, podobna jako u maskarady.

Jeden velky duvod proc je maskarada o mnoho lepsi: jako klient muze byt
cokoliv.  U te IP/IPX gatewaye rozhodne musi byt klientem nekdo, koho
Novell podporuje. Zkusim hadat: neni zadna podpora pro Linux. Trefil
jsem se?

Leos Bitto