NetWare & Linux

Petr Soucek petr na ryston.cz
Úterý Listopad 9 11:09:28 CET 1999

Leos Bitto wrote:

> To je uz dost politicky problem. Obe resni maji sva plus a sva minus.
> A to jedno je navic jednodussi na nastaveni, tak jsem ho doporucil.

Souhlasim, v puvodnim dotazu toho ale nebylo moc specifikovano. Treba
bude zalezet na tom, jak ma byt v siti resena posta (Mercury + Pmail?),
co se ma kam sdilet a jak byt pristupne, ktere sluzby Internetu maji byt
vyuzitelne a ktere naopak ne, jestli jsou na siti citliva data a jaky ma
byt stupen ochrany atd.

> Jeden velky duvod proc je maskarada o mnoho lepsi: jako klient muze byt
> cokoliv.  U te IP/IPX gatewaye rozhodne musi byt klientem nekdo, koho
> Novell podporuje. Zkusim hadat: neni zadna podpora pro Linux. Trefil
> jsem se?

Ano. Klienti jsou jen pro MS Windows a nevim, jestli to podporuje klient
pro DOS. Border Manager pro Netware podporuje i normalni maskaradu, ale
neni zrovna zadarmo. Ona se da vetsina funkci (DHCP, SMTP, DNS, ...)
realizovat na Linuxu i na Netware, sprava Netware je mnohem jednosussi a
systematictejsi (NDS), ale reseni na Linuxu je zase vyzkousenejsi. Jen
co jsem se natrapil s DNS pod INW4.11. Jsem docela zvedav na NDS pro
Linux.

Tech moznosti konfigurace je spousta a zalezi predevsim na tom, co se od
site chce.

Zdravi

Petr Soucek