Nestandardni (?) konfigurace LILO

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Listopad 9 11:14:27 CET 1999

> Takze trocha teorie:
> DOS vie pouzivat len jednu primarnu partition na jednom fyzickom disku,
> ostatne nevidi.
To neni presne. je to sice v rozporu s definici, ale pokud se na
disku vyskytuje nejaka dalsi primarni partisna, bude s DOSu normalne
videt pod dalsim pismenkem.
Poradi pridelovani pismenek (od C: nahoru) :
 - aktivni primarni na 1. disku
 - aktivni primarni na 2. disku
 - vsechny extended na 1. disku
 - vsechny extended na 2. disku
 - dalsi primarni na 1. disku
 - dalsi primarni na 2. disku

> V pripade, ze DOS vidi na jednom fyzickom disku dalsie
> logicke, su vzdy na extended partition.
Pral bych vam videt svoje disky.

> Co zrejme chcete:
> device  typ
> hda1    6  (MSDOS) - windows (C:)
> hda2    6  (MSDOS) - msdos (C:)
> hda3    5  (EXTENDED)
> hda5    6  (MSDOS) - spolocne pre windows a msdos (D:)
> hda6    83 (LINUX NATIVE)
> hda7    82 (LINUX SWAP)

Pricemz hda1 bude C: a hda2 bude E: (resp. naopak). Neni to
trivialni, ale jde to.

> no a teraz budem trochu kecat, ako dostat 2 M$ systemy na jeden disk si
> mozem len tipnut. V zivote som to nerobil, iba viem, ze sa to da
> (priatelka to tak ma, ako to spravila som sa nepytal ;)
Ja to tak mam na 3 strojich a neni to zadna sranda.

> Predpokladam vsak, ze treba nastavit bootable flag iba hda2, bootnut dos,
> nainstalovat ho normalne na C: (to by malo byt hda2, odporucam potom
> overit z linuxu). Potom nastavit bootable flag iba na hda1 a nainstalovat
> windows.
To nestaci. Bootovaci flag ("hvezdicka" v linuxim fdisku) musi byt
prave jedna, aby to vyhovelo M$ standardum. Problem je v to, ze
 - flag aktivity urcuje, ze se z teto partisny zavede boot sektor
 - flag aktivity NEURCUJE prirazeni pismena C:

Konkretne pokud nainstalujete DOS na hda2, Win95 na hda1, zmenite
flag hda1 -> hda2 a pokusite se bootovat, zpusobote si zatuhnuti
masiny. Do pameti se zavede bootsektor hda2 (spravne), ten se pokusi
nacist io.sys (prvni zaznam ve fat na stejne partisne - spravne) a
dale msdos.sys z disku c: (coz bude jeste porad hda1 - spatne).

Idealnim jsou zavadece, ktere to bezezbytku resi. Bohuzel ty lepsi
nejsou volne siritelne a ty volne siritelne zase nevyhovi ve vsem.

> Ako nastavit bootable flag potom, uz treba vyskusat. i ziadny, na oba,
nastavit zadny nebo oba je _nepripustne_ !!

> alebo donutit lilo prepinat. Osobne si myslim, ze netreba vobec a ze ten
> flag je tam len kvoli originalnemu M$ boot loaderu, ktory podla toho
> zistoval, kde ma systemovy disk ;]
Ano, ale "prave 1 aktivni zaznam" je jedna z podminek spravnosti
Partition Table. A je dost pradepodobne, je casem spustite nejaky
scandisk, diskdoctor apod., ktery to da "do poradku".

> Yo... s instalaciou linuxa na hda6 snad problem nebude ;]
I kdyz mi nekolik lidi tvrdilo opak, je instalace linuxu na extended
partisnu naprosto bezproblemova a s vhodnym boot loaderem je mozne
mit lilo ulozene v /dev/hda6 a zavadet s nim pouze linux.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s