Nestandardni (?) konfigurace LILO

A young dragon glip na cyber-wizard.com
Úterý Listopad 9 10:39:17 CET 1999

>       d) reset, boot z diskety DOS 6.22, zkopiroval jsem
>          DOS na D: (hda2), prikazem SYS jsem vytvoril
           ^^^^^^^^^^^^^^^^
>          D: jakoby systemovy disk;
>       e) reset, instalace RedHat 5.0 Linuxu, instalace
>          LILO; boot linuxu a Windows je v poradku, pro
>          boot DOSu jsem pouzil loader=.../chain.b a
>          premapoval jsem jmena disku 0x80 na 0x81 (nebo
                                       ^^^^^^^^^^^^
>          tak nejak) a naopak. fdisk mi vypisuje hda2
>          s hvezdickou, myslim, ze to znamena, ze disk
>          je bootable. Vse se (pro mne) zda byt OK.
Uff... vidim, ze v prvom rade neviete, co vlastne chcete.
Takze trocha teorie:
DOS vie pouzivat len jednu primarnu partition na jednom fyzickom disku,
ostatne nevidi. V pripade, ze DOS vidi na jednom fyzickom disku dalsie
logicke, su vzdy na extended partition.
Dalej, krasne hexa ciselka 0x80 a 0x81 suvisia s biosom a pristupom na
prvy a druhy fyzicky disk, takze su tiez nezaujimave.

Co zrejme chcete:
device  typ
hda1    6  (MSDOS) - windows (C:)
hda2    6  (MSDOS) - msdos (C:)
hda3    5  (EXTENDED)
hda5    6  (MSDOS) - spolocne pre windows a msdos (D:)
hda6    83 (LINUX NATIVE)
hda7    82 (LINUX SWAP)

teda hda1 a hda2 mozete vidiet naraz iba z linuxu ;]

v lilo.conf bude pre bootovanie dosu a windowsov nieco taketo:
other = /dev/hda1
  label = win
  table = /dev/hda
other = /dev/hda2
  label = dos
  table = /dev/hda

no a teraz budem trochu kecat, ako dostat 2 M$ systemy na jeden disk si
mozem len tipnut. V zivote som to nerobil, iba viem, ze sa to da
(priatelka to tak ma, ako to spravila som sa nepytal ;)
Predpokladam vsak, ze treba nastavit bootable flag iba hda2, bootnut dos,
nainstalovat ho normalne na C: (to by malo byt hda2, odporucam potom
overit z linuxu). Potom nastavit bootable flag iba na hda1 a nainstalovat
windows.
Ako nastavit bootable flag potom, uz treba vyskusat. i ziadny, na oba,
alebo donutit lilo prepinat. Osobne si myslim, ze netreba vobec a ze ten
flag je tam len kvoli originalnemu M$ boot loaderu, ktory podla toho
zistoval, kde ma systemovy disk ;]

Yo... s instalaciou linuxa na hda6 snad problem nebude ;]

--
                              .  ,           Glip