vystopovani uzivatele ??

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Listopad 10 09:31:23 CET 1999

| Zdravim,
| zajima me jedna ciste hypoteticka otazka : lze vystopovat odkud (tel.
cislo)
| je uzivatel pripojen do Internetu ? V rade filmu se objevuji dejove
situace
| kdy nekdo vystopuje nekoho kdo je pripojen do Internetu pomoci telefonu.
Je
| to jen fikce; je to jen otazka velkych salovych pocitacu; je to jen
otazka
| statnich organu (CIA,BIS,..); nebo je to realne i pro bezneho uzivatele s
| normalnim PC ?

Ano, mozne to je, ale za urcitych podminek:

* ISP musi logovat na ktery modem se mu dala jaka IP
* mit on-line pristup k tomuto logu
* mit on-line pristup do (asi celeho) telecomu

Pak byste mohli na zaklade IP zjistit modem/linku a od SPT pak kdo se na
tuto linku pripojil. Pokud ISP bude pripojen k SPT digitalne, pak toto
cislo uvidi i ISP a muze ho tedy mit v logu (ale nemusi).

Takze treba jak MS skupuje podily v inet providerech, sleduje tim urcity
cil. U nas treba uz jeho logo (MSN) visi na Atlase, takze jej od te doby
nepouzivam, nebot nechci, aby MS mne mel ve statistikach, co vyhledavam a
tedy jake mam zajmy, odkud se pripojuji a pod. Potom tyto udaje muze
poslytnout reklamni agenture, ve ktere ma take majetkovy podil (aby bylo
vse ciste podle zakona, ze?) a cilene mne tak udolavat reklamou.

Ne to neni paranoia... to je FAKT.

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications