nestartujici Debian

Vladimír Fux fux na infoline.cz
Úterý Listopad 16 12:47:32 CET 1999

> Jako fw slouzi Debian 2.1. Ve sobotu padlo napajeni a od te doby
> nechce startovat. Chova se prapodivne :
>  1) kernel bud napise starting a tecky (a stoji) nebo rovnou shodi
> masinu do restartu
>  2) obcas (cca 1/10 pripadu) ohlasi jadro pri natahovani crc error
>  3) vyjimecne (cca 1/50) to nastartuje.

Asi to nebude ono, ale mel jsem hodne podobny problem, se stejnymi
priznaky.
V masine byl jeden IDE disk - ten mel byt jako zalozni a jeden SCSI,
ze ktereho se melo bootovat. Tyhle problemy to delalo, kdyz jsem mel
v BIOSu nastaveno bootovani z HD, Prestoze SCSI radic byl
nakonfigurovan tak, aby bootovaci disk byl ten SCSI, nejak to porad
sahalo na ten IDE, a start mi tuhnul. Pomohlo mi jedine - v BIOSu jsem
nastavil poradi bootovani A, C  (nebo tam byla volba A, SCSI?? ted
nevim, ale dulezite bylo zacit Ackem) a do mechaniky jsem strcil disketu,
ktera nebyla bootovaci. Od te doby jde vse normalne.  Proc se mi
nedarilo startovat z SCSi jsem nikdy nezjistil.

Vladimir