tarifikace hovoru (tak trochu komercne)

David Celjuska dcsoft na dcsoft.sk
Pátek Listopad 19 21:09:26 CET 1999

Zdravim Pavel Uher,

> Dobry den,
> asi to sem nepatri, ale presto to zkusim.
> Nevite nekdo zda existuje nejaky sw (nejlepe free - jak jinak)
> na vyhodnoceni hovorneho z telefonni ustredny ?
> Momentalne ztahuji hovory pomoci cat /dev/ttyS1 >> soubor .
>
> Dik za jakoukoli reakci.

No ja som take nieco programoval pre jednu firmu. Bohuzial bola to
zakazka
sita na mieru, takze nic pre jednoducheho uzivatela to nie je.

Cele to funguje takto:
na servri ku ktoremu je pripojena ustrena cez
seriovi port,
bezi deamon (hlavna cast programu). Ten zapisuje vsetky
zaznami o volani do MySQL databazy. Pre uzivatelske rozhranie je
spraveny web v PHP3 (samozrejme autorizovany) kde sa zobrazuje
kto, kolko pretelefonoval, na ake cisla volal, ako dlho ktory hovor
trval.

Dalej firma ma informacny system v ktorom vybavuje faktury, evidencia
skladu atd.
Cely tento program je naviazany prave na tento IS.

Priklad: Kazdy tyzden sa musi volat zakaznikom. Program eviduje
kedy bolo posledne k tomu-ktoremu zakaznikovi posledne volane
a na zaklade toho upozornuje zamestnacov firmy ci maju danej
firme volat.

Je mozne pre kazde cislo zvolit specialnu tarifu,
trvanie impulzov, cenu impulzu, dlzku hovoru ktoru program
povazuje za aktivny hovor (vybavenie klienta) ...

Bolo by pekne keby sa mi to podarilo priviest do
univerzalnejsieho stavu (ale kazda ustredna je ina
a ma iny format vypisu) a riesenie cez PHP3 IMHO nebude
kazdemu vyhovat.

S pozdravom,

    .~.
    /V\        Davy