jak zjistit datum (cas) vytvoreni souboru

Sobota Listopad 20 22:29:37 CET 1999

Michal Hajek <hajek na nspuh.cz> writes:

> Existuje nejaky prikaz, ktery vrati datum vytvoreni (zmeny) souboru?

Linux (obecne Unix) datum vytvoreni souboru neuchovava. Datum posledni
zmeny je "mtime".

> ls -l vraci datum podle toho, kdy se soubor naposledy zmenil
> a podle nastveni LC promennych ruzne,

Problemy s nastavenim LANG a LC promennych se ve skriptu daji obejit
takto:

LC_ALL=POSIX ls -l

Nicmene souhlasim s tim, ze extrakce z vystupu ls neni to prave.

> Je mi jasne, ze napsat to v cecku je otazka 5-ti minut, ale
> ze by to bylo nutne, to se mi nezda :-)

Celkem vhodny nastroj pro tyto ulohy je perl. Dokonce je jista sance,
ze ten skript bude fungovat i pod WinNt ;-).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR