framebuffer

Ferdinand Prantl Ferdinand.Prantl na ff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 25 10:41:37 CET 1999

On Wed, Nov 24, 1999 at 10:09:46PM +0100, Miroslav Petricek wrote:

> Chtel bych pouzivat grafickou konzoli pres framebuffer-device
> Kdyz sestavim jadro s ovladacem VESA nebo VGA16, tak to funguje, ale
> jenom v 60 Hz.

  S VESou to jinak bohuzel nezvladnete - kvuli tomu jsem presel
  na kernely 2.3.x (mam ATI Rage 128).

>   Sestavil jsem tedy kernel 2.3.28, protoze jsem zjistil, ze je v
> nem nova podpora pro karty nVidia Riva. Kdyz jadro nainstaluji tak po
> nabehnutí na vterinku vidim tucnaka, ale pak monitor blikne a obraz
> se ztati. Linux vsak normalne nabehne. Obraz se obnovi az kdyz
> se "po slepu" prihlasim a spustim startx (tedy zmenim graf. rezim).
>
>   Vypada to, ze monitor nezvlada refresh z karty. Nevite, jake parametry
> mam nastavit, aby to fungovalo ?

  Mozna to neni refreshem - ja kdyz jsem jadro vybuildil prvne, taky
  jsem koukal do cerna. U me to ale bylo tim, ze k aty128fb neni zatim
  dokumentace a tudiz jsem nevedel, v jakem modu bootuje. Zkompiloval
  jsem jadro jen pro 24 a 32 bpp a zkusil pouzit na nastaveni modu
  prepinac podle VESy, coz samozrejme nefungovalo.
    Pomohlo mi zakompilovat taky podporu 8bpp, protoze jsem zjistil,
  ze mi to bootuje do 640x480x8.
    Tedy zadny monitor, ale jenom chybejici font...

  To, ze bude asi neco se zobrazenim konzole a ne s frekvenci jsem zjistil,
  kdyz jsem poslepu pustil skript, kde jsem fbsetem nastavil rozliseni
  s 32bpp a on se obraz objevil... Pro to mluvi i fakt, ze va xka nabehnou.
    Zkuste laborovat s nastavenim fb - viz muj priklad. Letmym
  pohledem na Vase volby jsem zjistil, ze tam skutecne zadne fonty nemate
  (to je to advanced nastaveni) - nevim, zda to bez nich u Rivy funguje,
  ale myslim, ze ne...

    at Vam to bezi,

      Ferda Prantl

P.S. Pripojuju kus me konfigurace kernelu 2.3.29 (console):
#
# Console drivers
#
CONFIG_VGA_CONSOLE=y
CONFIG_VIDEO_SELECT=y
# CONFIG_MDA_CONSOLE is not set

#
# Frame-buffer support
#
CONFIG_FB=y
CONFIG_DUMMY_CONSOLE=y
# CONFIG_FB_RIVA is not set
# CONFIG_FB_CLGEN is not set
# CONFIG_FB_PM2 is not set
# CONFIG_FB_VESA is not set
# CONFIG_FB_VGA16 is not set
CONFIG_VIDEO_SELECT=y
# CONFIG_FB_MATROX is not set
# CONFIG_FB_ATY is not set
CONFIG_FB_ATY128=y
# CONFIG_FB_3DFX is not set
# CONFIG_FB_VIRTUAL is not set
CONFIG_FBCON_ADVANCED=y
# CONFIG_FBCON_MFB is not set
# CONFIG_FBCON_CFB2 is not set
# CONFIG_FBCON_CFB4 is not set
CONFIG_FBCON_CFB8=y
# CONFIG_FBCON_CFB16 is not set
# CONFIG_FBCON_CFB24 is not set
CONFIG_FBCON_CFB32=y
# CONFIG_FBCON_AFB is not set
# CONFIG_FBCON_ILBM is not set
# CONFIG_FBCON_IPLAN2P2 is not set
# CONFIG_FBCON_IPLAN2P4 is not set
# CONFIG_FBCON_IPLAN2P8 is not set
# CONFIG_FBCON_MAC is not set
CONFIG_FBCON_VGA_PLANES=y
CONFIG_FBCON_VGA=y
CONFIG_FBCON_FONTWIDTH8_ONLY=y
CONFIG_FBCON_FONTS=y
CONFIG_FONT_8x8=y
CONFIG_FONT_8x16=y
# CONFIG_FONT_SUN8x16 is not set
# CONFIG_FONT_PEARL_8x8 is not set
# CONFIG_FONT_ACORN_8x8 is not set

   "Jen ve svych snech jsme svobodni. Po zbytek zivota potrebujeme penize."
Ferdinand Prantl
LVT FF UK
e-mail: prantl na ff.cuni.cz
www: http://www.ff.cuni.cz/~prantl