CD z CP nebootuje

Ivo Zacek izacek na sky.cz
Čtvrtek Listopad 25 22:59:49 CET 1999

Petr Soucek wrote:

> Mozna by stalo za to misto spousty vykriku typu bootuje - nebootuje, aby
> vsichni diskutujici uvedli, jaky maji motherboard, jakou verzi BIOSu, a
> na jake IDE rozhrani (primar/sekundar, master/slave) pripojeny a jakou
> verzi RedHatu 6.1 zkouseli. Musi v tom prece byt nejaka zakonitost.

Souhlasim, takze jdeme na to.

Motherboard: AOpen AX6B
Bios: Award Modular Bios v4.51PGM
CD: Toshiba XM6202BD

Co je asi nezvyklé, tak mám CD jako jediné IDE zařízení, takže je to
master na primaru neboli /dev/hda. Vše ostatní mám SCSI.

Jak bylo řečeno, jde o RH6.1CZ z CPressu, AFAIK nic jiného v poslední
době nevydali, a pochybuji, že by měli různé verze. Toto CD mi jako
jediné nebootuje, všechna ostatní, která byla deklarována jako
bootavatelná, mi bootují.

> A to, ze nekomu vsechny RH6.1 bootuji, ale RH6.1CZ ne je alarmujici.

Ale není to alarmující. Proč taková silná slova. Je to drobná
nepříjemnost a zajímavý technický problém, který by nebylo špatné
vyřešit s ohledem na budoucnost. Není to důvod ke zvýšené produkci
adrenalinu. :-)

Na tomto CD mě zarazila ještě jedna věc, ale berte to jako výlev
ignoranta. S problémem bootování to asi nesouvisí, ale co kdyby. Jde o
množství dat na CD obsažených. Tady je příslušný řádek z df:

Filesystem           1k-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/hda                714366    714366         0 100% /mnt/cdrom

To je trochu víc než těch udávaných 650MB, není liž pravda? I napadlo mě
zkusit jej fiktivně přepálit. Fakt to berte s rezervou, vypalovačku mám
pár dnů a vůbec tomu nerozumím. Nicméně po zadání příkazu

cdrecord -v -dummy dev=0,6,0 speed=4 -isosize /dev/hda

cdrecord zařval, že image je příliš dlouhý, a odmítl pokračovat. Jak se
to udělá, aby se na CD vešlo víc dat, než kolik se jich tam vejde? :-)
Opravdu to asi nesouvisí s tím bootováním, ale poučení v této věci by mě
také zajímalo.

--
Ivo Zacek <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno
Starejte se o komára, velbloud se o sebe postará sám.