XDMCP Broadcast

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Pátek Listopad 26 08:40:02 CET 1999

"HANUSIAK, Peter" wrote:

> V jednom softe menom Reflection X v7.2 (pod Win$$$$ platformami) existuje
> taka funkcia XDMCP Broadcast  tam ked dam connect
> tak soft si vyhlada vsetky servre ktore maju moznost prihlasovania do X-ov.
> Staci iba kliknut a uz ficim ako keby som bol na tej
> masine v Xovom prihlasovacom mode. Podotykam, ze tieto masiny su Digital
> Unix a VMS. A este to, ze ja presne neviem co to
> je ten XDMCP Broadcast ani aky ma mechanizmus (asi tie masiny posielaju
> nieco na broadcast). Ale bol by som celkom rad keby
> nieco take ficalo aj na linuxe napr. pre KDE alebo GNOME. Ide to?  Staci ked
> [...]
Nevim presne, o co vam jde.
Jedna z moznosti - masinka zakutana v rohu klimatizovaneho salu pod sedmerymi
zamky
a chcete, abyste se mohl na tuto masinku pripojit pres X ze sveho pocitace na
stole:

Na sale: nastartujte xdm nebo kdm (nevim jak gdm, mel jsem s tim problemy a snad
pry to vubec po siti nechodi). V /etc/X11/xdm pred tim zapoznamkujte vsechny
radky.
Takto pobezi na sale xdm - tedy i moznost vzdaleneho pripojeni - ale nepobezi X,
bude pouze textova konsola.

Na stole 1.: xdm, kdm ci gdm zruste (nejspise v inittab) a dodejte do inittab
podobny
radek:
x1:5:respawn:/usr/X11R6/bin/X -query pocitac.na.sale.cz
Pocitac na stole tak bude slouzit primo jako X server pro pocitac na sale.

Na stole 2.: xdm ci kdm nastartujte a dodejte do inittab podobny radek:
x1:5:respawn:/usr/X11R6/bin/X -indirect pocitac.na.sale.cz
Pocitac na stole tak bude zadat pocitac na sale, aby mu zjistil, jak pocitace
jsou
k dispozici. Tuto moznost muzete pouzit, pokud se vam napriklad nebude libi
chooser
(program pro vyber klientu) pribaleny k Linuxu. Ja jsem takto nutil ke
spolupraci
mnohem hezci Solaris.
Pred samotnym prihlasenim si takto muzete zvolit pocitac, na ktery se
prihlasite.

Opsal jsem to z vlastniho pocitace. Je to uz dlouho, co jsem to delal, prakticky
pouzivam pouze variantu 1, mozna je vsechno jinak ;-)

Petr Bravenec