128k na 2x 64k

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Listopad 29 12:21:19 CET 1999

petrsi na jcu.cz (Petr Simek) writes:

> A mate s tim nejake zkusenosti nejlepe priklad ? protoze ja jsem s CBQ
> dokazal pouze nastavit omezeni ale nikoliv to co popisujete - nejaky
> dynamicky load balancing. Cili podarilo se mi omezit tok na XXkb podle
> IP adres ale zaridit aby kdyz linka neni vyuzita doslo k rozsireni
> toho omezovaciho pasma se mi nepovedlo. Konkretne by mne to zajimalo
> pro omezovani podle protokolu - dejme tomu jak zabezbecit aby treba
> hlasove sluzby mely k dispozici polovinu kapacity linky a v pripade ze
> ji nepotrebuji, tak aby se tato kapacita vyuzila pro datove sluzby ...

ten skript cbq.init pouziva jako koncovou qdisc tbf, takze k rozsireni
pasma nemuze dojit.

Osobne bych zkusil jako leaf qdisc cbq tak, aby nebyla bounded ani
isolated.

Podle mne:
bounded - nemuze se rozsirovat pokud je vedlejsi class nevyuzity
isolated - ostatni nemohou pouzivat jeho cast linky, pokud je
nevyuzita.

pro oznacovani je mozne pouzit treba fwmark nebo u32 (to dela
cbq.init).

Chtel bych o tom napsat do LN, ale zatim nemam dost podkladu (zvlaste
parametry jednotlivych class a qdisc jsou dost hrozne). Pokud nekdo vi
o nejakych dalsich zdrojich, tak je poslete. Zatim jsem nasel treba
http://qos.ittc.ukans.edu/

Brno, Czech Republic