Omezeni prenosu dat

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 26 10:56:31 CET 1999

| potreboval bych na linuxovem routeru/firewallu omezit mnozstvi dat, ktere
| stahnou jednotlivi uzivatele. Prisel jsem na to, jak omezit prutok nebo
| pocitat mnozstvi dat, ja bych ale potreboval po stazeni urciteho mnozstvi
| dat (treba 50 MB) zakazat dalsi stahovani. Poradi mi prosim nekdo, jak na
|
| Krome toho bych potreboval omezit i mnozstvi paketu pro e-mailove
schranky
| uzivatelu. Tady uz vubec netusim, jak na to. V HOWTO jsem nic nenasel.

Ja bych to zkusil takhle (predem upozornuji, ze si nejsem vedom toho,
jestli to bude fungovat, nebot bych sam zvladl jen bod 1):

1. udelat ip-accounting
   (cesky LDP str. 927, ted na tom zrovna delam)
2. udelat skript (muzete ho sem poslat az ho udelate :-)
   co bude sledovat treba v petiminutovych intervalech
   pocet prenesenych bajtu
3. pokud pocet bude prekrocen, okamzite toho uzivatele
   (nejak) "odfiltruje"

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz