Problem s AX25 soundmodem

Tom Mazouch mazouch na ica.cz
Pátek Listopad 26 15:35:10 CET 1999

Veros Kaplan wrote:

> Krasny den,
>
>    Povedlo se nekomu rozjet soundmodem tak, aby prenasel data? Pripadne,
> tusi nekdo, jak ho spojit s ax25?
>
>    Povedlo se mi rozjet soundmodem na sm0. V dokumentaci jsem se
> docetl, ze interface ax0 se vytvari pomoci programu kissattach, ktery
> potrebuje pro vstup terminalove zarizeni. K tomu (nejspis) slouzi
> program net2kiss, ktery prevadi zarizeni sm0 na pseudoterminal, a
> z druheho konce by mohl kissattach cist.

Mam dojem, ze tohle je drbani se pres hlavu. Soundmodem nemam (pouzivam
TNC), ale zkusil bych ho napred nakonfigurovat prislusnejma utilitama a
pak ifconfig sm0 up ..... IMHO je nakonfigurovanej sm uz sam o sobe
netdevice, takze je na <censored> z nej pomoci net2kiss udelat KISS na tty
a pres kissattach zase zpatky netdevice.
Nemusim mit pravdu.

>    net2kiss -i sm0 -sf zarizeni            se tvari, ze uspesne bezi,
> vytvori soubor zarizeni, ktery je linkou na prislusny pseudoterminal.
>
>    kissattach zarizeni ale spadne  s tim, ze nemuze na ten
> pseudoterminal provest nejake ioctl. V tom jsem se uz (radeji) nevrtal.
>
>    Problem mohl nastat ve verzi jadra: mam jadro 2.2.12 a verze
> ax25-utils je pro jadro 2.1.41 (jo, zkompiloval jsem to - melo
> to jenom domotane hlavickove soubory).
>
>    Pokud to ma nekdo rozchozene, mohl by mi poslat (asi soukrome) svoje
> konfiguracni soubory?
>
>                                                  Veros
TomM