Seriova konzola

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pátek Listopad 26 23:21:06 CET 1999

>    > > zkousel jsem konzolu na seriove lince a pri bootovani napise pouze
>    > >
>    > > LILO Loading Linux........
>    > >
>    > > a dal uz nic. Pak uz tam mam getty, takze login se objevi, ale ty
>    > > obvykle hlasky mezi tim tam nejsou. Je to normalni?
>    >
>    > getty i lilo na konzolu pisou, kernel nikoliv. Odpoved: nikoliv
>
> opravdu? A co CONFIG_SERIAL_CONSOLE, console= a
> Documentation/serial-console.txt? Mám takový pocit, že kernel psát na
> [...]

Ach jo. Otazka byla zdali je to normalni, ze by na ser. linku
mel psat a nepise (tedy alespon tak mi to prislo z dopisu na ktery
jsem odpovidal a nejak mi to vyznelo, ze autor to ma nakonfigurovano tak, ze
to na ser. linku ma psat a ono nepise)

Jadra od 2.0 umi ser. linku, ale musi se trochu poeditovat src.
Psal jsem o tom tak pred rokem snad v nekterem casopise :-).
Od 2.2(1?) je na to dokonce parametr v konfiguraku src. jadra.
Ale nemam pocit, ze takto znela otazka :-)

> BTW - kdybychom to vzali do důsledků, tak to, že kernel neumí psát na
konzolu,
> by znamenalo, že kernel nemůže pro userspace programy poskytovat službu
psaní
> na sériovou konzolu, a proto z ní může pouze číst. Což by asi bylo poměrně
> zbytečné.

Kdybychom to vzali do dusledku, tak je lepsi pouzivat windows
jelikoz tam takove problemy clovek nemuze mit :-)
Navic ta logika trochu kulha. Co  treba jadra 1.2, 1.3 apod.? Ty
neumeli pracovat se ser. linkou protoze neumeli ser. konzolu?
;-)

Petr Snajdr