Jak na PCI interni modem?

Neděle Listopad 28 17:58:14 CET 1999

On Sat, 27 Nov 1999, Marek Přikryl wrote:

>  Nakoupil jsem interni modem Dimod SupraMax 56i. Uz jsem slysel, ze Linux ma
> problemy s timto typem modemu. A fakt. Nevi nekdo jestli uz je tento problem
> resitelny?

Problem lze resit snadno nasledujicim postupem: 1. dukladne se vyzbrojte,
2. prepadnete sidlo vyrobce a zajmete nekolik rukojmich, 3. pod pohruzkou
usmrceni rukojmich pozadujte, aby udelali driver na Linux. :)

Problem je, ze vyrobci internich modemu se rozhodli hromadne podrobit sve
vyrobky lobotomii a implementovat tu mensi, tu vetsi cast funkci
softwarove. To ovsem znamena, ze takovy modem se ani zdaleka nepodoba
z hlediska OS seriovemu portu, coz nemusi byt principialne spatne (pokud
je rozdeleni funkci mezi sw a hw ucineno uvazenym zpusobem, ne tak, jak
jsem se u jednoho vyrobce docetl, ze jejich reseni konzumuje z vykonu
kdovikolika-set-megahertzoveho Pentia II "pouhych" 30 procent), ale vzdy
to vyzaduje specialni ovladac, ktery --- jake prekvapeni --- je zatim vzdy
pouze pro OS nasi oblibene firmy z Redmondu.

Zrovna jsem kupoval novy modem a co jsem zjistil, tak je boj s vetrnymi
mlyny u nas shanet interni modem, co bude fungovat s Linuxem (priznam
se, ze jsem daval prednost takovym, u kterych se k tomu vyrobce
hlasil, coz zredukovalo vyber na firmy Well a ActionTec(? nepamatuji
si ten nazev presne)) --- tech par jeste vyrabenych modelu, at uz ISA nebo
i PCI, co funguji, se k nam vetsinou vubec nedovazi. Ja jsem tedy jeden
sehnal, ale nejspis to byl predposledni zastupce sve znacky v teto
republice.