office pre linux alebo ms vs.linux on desktop

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pondělí Listopad 29 12:33:54 CET 1999

On Mon, 29 Nov 1999, you wrote:

> Pravilo se tam, ze fa 602 neuvazuje o portaci sveho office produktu na Linux,
> protoze by to byl krok zpet. Vic jsme se tim nezabyvali. Takovou odpoved bych

Nejsem si jist zdali o krok zpet proste neni jen Software602. Prijde mi to jako
podivne prohlaseni a to tim spise ze s Linuxem nejake zkusenosti maji, ale
mozna ze prave proto maji takovy nazor jaky. Tipoval bych, ze vsak
problem hledaji na spatnem miste. Abych svuj nazor nejak vysvetlil:

Panove z SW602 portovani WinBase602 nebo jak se to jmenuje
do Linuxu. Nevim co od toho ocekavali, ale necekal bych, ze tento pokus
byl priliz obchodne zajimavy a ze se spise obchodne nevydaril. Pokud
je tomu tak moc se nedivim. V tehle casti trhu je hodne silna konkurence
open source databazi a i komercnich databazi a pri nejlepsi vuli
nemohu prijit na zadny padny argument pro pouzivat WinBase602 pro Linux.
Existuji lacinejsi databaze a nadruhe takove, ktere stoji vic, ale take umi
radove mnohem vice.  Komu tedy tenhle produkt je urcen? Pokud to
mel byt pokus tak podle toho to taky vypada tj. vysledek je, ze nekolik
lidi tusi, ze neco takoveho existuje a to je vse.

No a pokud podle toho hodnoti i myslenku preportovat si sve Office
i pro Linux...muzou mit takovy nazor jaky maji. Pak jim vsak ujede
vlak stejne jako jim uz jednou ujel s MS Office (pokud nekdo ma temer 100%
obsazeny trh (T602),tak at mi nikdo nerika, ze z takove jednicky na trhu muze
vycouvat do pozice v niz tuhle firmu znaji jen pametnici, uzivatele kteri
dane SW dostanou predinstalovani, lidi pracujici primo kolem pocitacu,
pocitacovi pirati apod) a to i presto, ze Microsoft je hodne silna konkurence.
V kazdem pripade je to jejich problem.

Z pohledu Linuxu bych rekl, ze je to stejne sum a fuk jelikoz
se to stejne "upece" ve spojenych statech a jediny rozdil bude, ze
proste u toho Software602 nebude (tim spise kdyz nechce).

No a kdyz linux do kancelari nikdy nepronikne ani tam, tak bych
nepovazoval (bohuzel) za problem nedostupnost plne lokalizovaneho
office u nas (a konecne si koupil Maca :))))))

BTW: Tak me napada, ze MS Office pro Maca taky neni lokalizovane
i kdyz cesky  v nem psat jde :-))))

--
S pozdravem
   Petr Snajdr