office pre linux alebo ms vs.linux on desktop

Martin Zuber zuber na admtu.ost.skoda.cz
Pondělí Listopad 29 12:11:57 CET 1999

> Co takhle SW602? Nejak je dokopat k tomu, aby udelali i ten jejich desktop
> pod linux... (kdyz uz pro nej udelali ten winbase server). Zdrojaky maji,
> linux jak je videt znaji... Jen to poupravit a prelozit.

Bohuzel Vas asi zklamu. Jiz od prosince minuleho roku jsme se snazili tlacit na
Software602, aby udelali neco pod Linux. Hned po Novem roce byla prvni reakce,
podle niz 602 'neco' pod Linux udela. Podle toho jak jsme si to vylozili jsme
dospeli k zaveru, ze by mohli udelat cely jejich 602Suite v linuxove verzi.
Bohuzel zacatkem leta jsem dostali odpoved na nase nalehani (byli jsme fakt
neodbytni a bombardovali jsme je dotazy pomerne casto), ktera nas zklamala.
Pravilo se tam, ze fa 602 neuvazuje o portaci sveho office produktu na Linux,
protoze by to byl krok zpet. Vic jsme se tim nezabyvali. Takovou odpoved bych
od firmy jako je 602 necekal. Myslim, ze kdyby uvazovali trochu racionalne,
mohli by ovladnou svym kancelarskym balikem "nezorane" pole office baliku pro
un*xove systemy. Navic, s jejich cenami a s tim, co ten soft umi by siroko
daleko nemeli konkurenci.

Mozna, ze tu nekdo ze 602 je a konecne jim dojde, kde je dneska moznost udelat
slusnej kseft. Konec koncu - uz prisli na Linux a FreeBSD. Kdyz to napisou
dobre, muze to behat na vsem.

Martin Zuber

PS: Nejsem nijak zainteresovany v obchodu se softwarem. 602 pouzivam obcas v
praci (kdyz se snizim k tomu, ze prestaruju do Windows). Dle vlastnich
zkusenosti, pro obycejnou kancelar je 602 daleko lepsi volba nez celej M$
Office. Beha mi to na ruznejch vykopavkach a ma to (na soucasne pomery) mizive
naroky na hw (konkretne: 486DX/33 16MB RAM, disk nevim, pouzivam sitovou
verzi). A kdyz srovnam sablonky mezi M$<->602... (Billy se muze jit se svym
ozdobnym dopisem zakopat).