office pre linux alebo ms vs.linux on desktop

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Listopad 30 08:41:22 CET 1999

| Panove z SW602 portovani WinBase602 nebo jak se to jmenuje
| do Linuxu. Nevim co od toho ocekavali, ale necekal bych, ze tento pokus
| byl priliz obchodne zajimavy a ze se spise obchodne nevydaril. Pokud

Rekl bych, ze se jim docela obchodne vydaril, nebot je plno lidi, co ma
aplikace pod WinBase, ale nemohli je provozovat na inetu u provideru.
Takhle napr. PVT nabizi linuxovy server s WB602 a docela uspesne.

| je tomu tak moc se nedivim. V tehle casti trhu je hodne silna konkurence
| open source databazi a i komercnich databazi a pri nejlepsi vuli
| nemohu prijit na zadny padny argument pro pouzivat WinBase602 pro Linux.
| Existuji lacinejsi databaze a nadruhe takove, ktere stoji vic, ale take
umi
| radove mnohem vice.  Komu tedy tenhle produkt je urcen? Pokud to
| mel byt pokus tak podle toho to taky vypada tj. vysledek je, ze nekolik
| lidi tusi, ze neco takoveho existuje a to je vse.

Nekolik lidi tusi, ale plno firem pod hektickym nadsenim koupili nedodelky
prvnich verzi WB602 a postupem casu donutili SW602 aby WB602 dodelali do
konkurence schiopne podoby (docela bych to srovnaval s accesem, navic ma
docela skvele replikacni funkce, ktere jinde nenajdete - napr. udatuje data
co jsou na CD z internetu...).

| No a pokud podle toho hodnoti i myslenku preportovat si sve Office
| i pro Linux...muzou mit takovy nazor jaky maji. Pak jim vsak ujede
| vlak stejne jako jim uz jednou ujel s MS Office (pokud nekdo ma temer
100%
| obsazeny trh (T602),tak at mi nikdo nerika, ze z takove jednicky na trhu
muze
| vycouvat do pozice v niz tuhle firmu znaji jen pametnici, uzivatele kteri
| dane SW dostanou predinstalovani, lidi pracujici primo kolem pocitacu,
| pocitacovi pirati apod) a to i presto, ze Microsoft je hodne silna
> [...]

Dodnes mam T602 nainstalovany, nebot ktery textovy editor umi delat
sloupcove bloky? Ktery funguje pomalu s kazdou tiskarnou? Umi prevadet
kodovani? MA docela obstojne prostredky pro delani car tabulek? Libi se mi
dodnes.

T602 pro wokna delali s nejakyma amikama. Prvni verze byla asi takova, ze
jste napsali slovo a koukali jste se, jak se pomalu na monitoru dopisuje. A
to jim fakt ujel vlak.

| Z pohledu Linuxu bych rekl, ze je to stejne sum a fuk jelikoz
| se to stejne "upece" ve spojenych statech a jediny rozdil bude, ze
| proste u toho Software602 nebude (tim spise kdyz nechce).

Proc by se melo vsechno pect v USA? Proc neco neupeceme tady? Mozky na to
jsou, nemuseli by nam utikat odbornici... A byli bysme zase spicka jako za
prvni republiky.

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications