problem s instalaci RH6.1 na UltraATA/66 (HPT366)

Ondrej Martinek omar4275 na u-sl0.ms.mff.cuni.cz
Úterý Listopad 30 14:34:40 CET 1999

Ahoj,

pokusil jsem se nainstalovat RH6.1 z cedecka na pocitac s
zakladni deskou BE-6 (onboard UATA66 radic HPT366 pripojeny jako ide2), pevnym
diskem Western Digital 13GB (jedna 8GB partition s W95 FAT32).  Jelikoz puvodni
kernel ide2 vubec neprohlizi, musel jsem pridat kernelu parametr
``ide2=0xb800,0xdc02'', pak stejne ale po instalaci a resetovani nesel
nabootovat ani W95 (LILO jsem nedal do MBR), dokonce ani DOS z diskety!?
Poprve se mi to podarilo opravit tim, ze jsem znovu spustil instalaci linuxu
z cedecka a smazal vsechny jeho drive vytvorene partisny.  Pri druhem pokusu
o instalaci pocitac zatuhl po prekopirovani RPM baliku a po resetovani se
situace opakovala az na to, ze pri pokusu o zruseni linuxovych partisen
instalator zadny disk nenasel......!@#$%^..... Technik pri reklamaci rikal,
ze odesel asi disk (nebo radic), ale ja mam podezreni, jestli nahodou
instalator linuxu nemohl zmenit nejake vnitrni nastaveni HPT366, protoze podle
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick/HPT366.warning
se to nema delat.

Takze bych se chtel zeptat, jestli mi nekdo muze poradit jak linux instalovat
a jestli muze byt problem zpusoben instalaci linuxu a ne vadnym hardware?

Diky

--ondra

PS: Mozna to je trochu nesrozumitelny, takze ve zkratce:  ;)
  1. instalace linuxu z CD (partisny: /boot, /, swap) - vse (asi) ok
  2. reset -> nejde nabootovat dokonce ani z diskety
  3. reset + boot z instalacniho CD linuxu -> instalator nabehne a disk najde
  4. v diskdruidu zrusim vsechny linuxove partisny
  5. reset -> nabootujou w95
  6. instalace linuxu z CD - zatuhne po nakopirovani RPM baliku
  7. ...jako 2.
  8. ...jako 3. ale uz nenajde disk
  ---> vsechny pokusy nabootovat z disku i diskety jsou marne a instalator
       linuxu nenajde disk