Spravce balicku

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Pátek Říjen 1 08:58:56 CEST 1999

On Thu, 30 Sep 1999, Tomas Valusek wrote:

V zadnem pripade nechci vychvalovat RPM oproti DEB, a verim, ze vse, co
zde pisu o RPM umi i DEB ... (zadne fwars ...)

> Jak by tedy spravce balicku mel fungovat?
>
> 1. Balicky by melo jit tridit podle ruznych kriterii (jmeno balicku, jmeno
> hlavni spustitelne aplikace, velikost, cas, kategorie, umisteni na mediu
> ap.)

rpm -qa --queryformat "....." | sort

> 2. Po instalaci bych mel mit moznost ze spravce dany program spustit (nebo
> dostat navod, jak to udelat)

rpm -ql <balicek> | grep README
rpm -ql <balicek> | grep doc

> 3. Obsahuje-li balicek vice spustitelnych programu, mel by se jejich seznam
> objevit pri pokusu o spusteni balicku.

rpm -ql <balicek> | grep bin

> 4. Vetsina programu ma triurovnovou dokumentaci: a) <aplikace> --help (nebo
> ekvivalent; b) man (pripadne info) <aplikace; c) dokumentace standardne
> strkana do /usr/doc. Tyto urovne by mely byt ze spravce balicku
> dosazitelne - pokud existuje separatni balicek s dokumentaci, mohla by byt
> pri zadosti o dokumentaci jeho instalace nabidnuta.

No, kdyz uz je zvlast, tak se vetsinou jmenuje nejak stejne (+ -doc ...)

rpm -qld <balicek>

> 5. Na konci seznamu balicku by mela byt polozka "Jiny...", ktera by otevrela
> file selector, ve kterem bych mohl vybrat balicek, ktery jsem si prave stahl
> z internetu.

Hm, ja kdyz neco stahnu noveho z internetu, tak to mam proste uplne jinde
na disku, nez mam puvodni distribuci ... nepouzivam zadny GUI manager, ale
vse z prikazove radky

Hm, to je opravdu chyba

--
 |           Martin Mačok                            |