URL v pine (Re: Pozvanka na prednasku)

buchal na brailcom.cz buchal na brailcom.cz
Pátek Říjen 1 09:17:50 CEST 1999

Me se libi, ze pan Snajdr pise otevrene, ikdyz jak nize uvedu, ne vzdy
presne. Ale to nevadi. Myslim, ze hlavnim prinosem free softwaru je to,
ze si uzivatele mohou vzajemne sdelovat sve zkusenosti, pomahat si v
pratelskem duchu; k tomu jiste patri sem tam i ten nejaky
"stouchanec". :-) Vubec neni naskodu ani jak pan Kasprzak hezky napsal
nejake to (features ware). Ja to beru tak, ze se tim podnecuje tvorivost
a touha zlepsit treba tu "svou" oblibenou aplikaci. rozhodne to nevnimam
jako konkurencni boj. Nejsem ani "Emacsista, ani Gnusista, ani cokoliv
jineho podobneho nejakemu "istovi". :-) Mam rad pekne aplikace a
obdivuji vsechno, co se snazi dosahnout jisteho stupne dokonalosti.

         PS: Gnus jsem kratickou chvilku pouzival a pak toho zase
    PS: nechal. Umi hodne veci, ale jak jsem tak zjistil - vubec je
    PS: nepotrebuji,

Treba je to proto, ze jste jeste nezkusil, jake to je, mit pekne
nakonfigurovany Gnus :-)

    PS:              vice mi vyhovuje program, ktery ma ovladani like
    PS: Norton Commander, nemusim si pamatovat trebas jen nekolik malo
    PS: zkratek, kurzorove sipky jsou dostatecnym nastrojem a pokud ne -
    PS: kraticka napoveda je temer vzdy primo na obrazovce tj. neni
    PS: treba hledat v nekolikstrankovem manualu (ani jsem ho nikdy
    PS: nevidel a necetl).

Toto se ale netyka ani Emacsu, ani Gnusu. Emacs jak znamo, ma sirokou
nabidku napovedy; od te nejstrucnejsi - klavesova zkratka, prikaz - az
po rozsahle manualy. Jak se komu libi :-) Navic ma velice pekne udelanou
funkci apropos, ktera umozni zorientovat se i v pripade, ze toho o tom,
co hledame vime malo.  Pokud si tedy chci nechat ukazat ty prikazy s
jejich klavesovymi zkratkami, proste stisknu ctrl-hm a je to. V druhem
okne mam prehledne to co potrebuji. Casto staci pouze otaznik. Navic to
plati temer pro jakoukoliv situaci v Emacsu.

    PS:             Gnus neni spatny,

To bych rekl :-)

    PS:            naopak. Me vsak na nem vadi zpusob jakym se
    PS: ovlada. Neni slozity, ale nevyhovuje mi. Dost silne mi vsak
    PS: vadilo jeho pouziti na pomale lince, kdy jsem si nebyl jist v
    PS: jakem stavu "ta druha strana" je.

Ted presne nerozumim. Mate na mysli stahovani newsu? Gnus samozrejme umi
bud Newsy nestahovat a cist jenom bezne maily treba z
/var/spool/mail/.. nebo umi Newsy stahovat davkove a odpovidat na Newsy
off-line. Pokud jde o nacitani do skupin tak s tim uz pomala linka nema
nic spolecneho. Gnus pouzivam take doma s modemem na 486/66 a bez
problemu a to mam jeste Emacspeak, ktery praci Emacsu "ponekud"
zpomaluje.

    PS:            Kdyz to tak vemu, tak i ten PINE umi daleko vice nez
    PS: potrebuji.

    PS:            Je to otazka potreby.

To je otazka, jestli je to otazka potreby. :-) Myslim,
ze se zvysujicimi se znalostmi, zvysuji se i naroky na aplikaci,
co myslite.? :-)

    PS:           Na PINE je jen trochu na skodu jedna vec a to licence.

To je fakt; pokud to neni GPL, nebo neco velice podobneho, tak je to
nedostatek.

    PS:        Potrebu samotnou, ale ma kazdy clovek jinou.

Tady bych trochu polemizoval; ale neni na to cas. :-)

Jan Buchal