divne chovani while v ksh a bash na linuxu

Pondělí Říjen 4 14:00:55 CEST 1999

kurik na amis.cz (Jan Kurik) writes:

>   mam takovy divny problem s chovanim while v ksh resp. v bash
> echo -e $vstup | while read radek ; do

Jedna se o chybu pdksh. Je-li poslednim prikazem v kolone interni
prikaz ksh, pak ksh od AT&T nevytvari subshell, ale prikaz
interpretuje, jako "blok" (to jsou prikazy uzavrene v {}; pro ty se
subshell nevytvari).

V /usr/doc/pdksh-5.2.14/README je uvedeno:

BTW, THE MOST FREQUENTLY REPORTED BUG IS
        echo hi | read a; echo $a       # Does not print hi
I'm aware of this and there is no need to report it.

Specifikaci bashe jsem nestudoval, takze nevim, je-li toto chovani v
bashi bug nebo feature.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR