Debian 2.1 z Invexu - dlouhe !

Milan Zamazal mz na pdm.pvt.net
Čtvrtek Říjen 7 16:25:14 CEST 1999

    rm> 5. Instalace Jednim slovem - horor :-)))

No, problém byl do značné míry asi opravdu v tom ThinkPadu, Debian ho
moc nedoporučuje (viz instalační návod,
http://www.debian.org/releases/slink/i386/ch-hardware-req.cs.html#s2.5).

Z vašeho popisu vyplývá, že problém byl patrně v jádře.  Pokud používáte
problémové zařízení, které s normálním jádrem nebootuje, musíte si
vytvořit/sehnat jádro vlastní a umístit je na instalační disketu
(http://www.debian.org/releases/slink/i386/ch-boot-floppy-techinfo.cs.html#s-rescue-replace-kernel).

    rm> Po asi 4 hodinovem boji s programem dselect (nestezuji si, s tim
    rm> jsem pocital)

? Na co jste potřeboval bojovat (tak dlouho) s dselectem?  Stačí přece
pouze navolit sady balíků k instalaci a fázi `select' tak úplně
vynechat.

    rm> Objevilo se samozrejme pouze LI a nic vic... Ano, mam prvni
    rm> partisnu vetsi nez 1G, ale mam na pocitaci jeste 2 dalsi systemy
    rm> a nechtelo se mi to predelavat.  Ostatni systemy (Slackware,
    rm> RedHat, SuSe) instaluji kernel jako prvni

Debian samozřejmě (při standardním postupu) také.  Předpokládám, že když
jádro nainstalujete dodatečně, že nebude na začátku disku v žádné
distribuci. :-)

    rm> O programu dselect se vseobecne vi a jeho hruzostrasnost jsem i
    rm> ja po 2 hodinach "prekonal".

Když už jsme u toho dselectu, může mi někdo vysvětlit, v čem ta jeho
hrůzostrašnost spočívá? :-) Mně pouze vadí, že se nedají sbalovat a
rozbalovat sekce, nedostatečné možnosti prohledávání, že neukazuje
celkové potřebné místo na disku, že nereaguje správně na změnu velikosti
xtermu a že nefunguje správně v Emacsu.  Každopádně by mě zajímalo, jak
vypadají nástroje poskytující tutéž funkcionalitu v jiných distribucích,
může mi někdo nějaký doporučit k prozkoumání?

    rm> (Proc me ovsem pri kazde zavislosti hazi do helpu, jsem
    rm> nepochopil...)

Protože jste mačkal klávesy pro vstup do nápovědy.

Milan Zamazal

--
http://www.freesoft.cz/~pdm