Pristupova prava & linuxconf

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 7 16:55:04 CEST 1999

On Thu, 7 Oct 1999, Zdenek Krepela wrote:

> Ano, ale ne tak docela. Predevsim mi porad neni jasne
> to, proc v linuxconfu jsou takove moznosti, jako
> "May use linuxconf", "May activate config changes",
> "May view system log", May use PPP" (nebo tak nejak),
> kdyz jejich nastaveni na "granted" pripadne "granted/silent"
> nefunguje.

Ja jsem vas opravdu chtel "nakopnout" spravnym smerem ;-) ...
A tim mimo jine bylo, ze linuxconf muze byt sice moc hezka vec, ale nikdy
takovymto wjecem nesmite moc verit, vzdy je dobre vedet, co tedy vlastne
presne v konkretnim pripade udela a umet to popripade udelat take rucne
(vi editorem), vratit to do puvodniho stavu atd ... Klidne linuxconf
pouzivejte, ale ... ;-)

Byl bych nerad, aby treba za pul roku byla konference plna takovychto
dotazu: "Otevrel jsem ovladaci panely, tam jsem kliknul na takovou tu
ruzovou slozku xyz, prvni dialog. okenko jsem dal OK, to druhe jsem dal
STORNO, pak jsem kliknul pravym tlacitkem na ten zlutej vykricnicek,
vybral editaci a v browseru nastavil ten spravny adresar, z menu vybral
neco jako PROVED a pak se mi objevilo zelene okenko ... blablabla ..."

To neni zamereno nijak konkretne proti vam ... ale pri cteni vaseho dotazu
me to napadlo. Linuxconf vam mozna vetsinou praci usetri, ale ja ho osobne
moc nedoporucuji a uz se i parkrat na teto konferenci ukazalo, ze
linuxconf nekdy proste nefunguje spravne.

Mimochodem - ta prima editace konfiguracnich souboru zni mozna odpudive a
strasne, ale vicemene jen do te doby, nez clovek zjisti, jakou to ma
logiku (umisteni v adresarich) a ze to vsechno pouziva podobnou syntaxi a
konfiguracni soubory byvaji vetsinou velmi dobre okomentovane (v nejhorsim
pripade na manualovych strankach) ... navic s postupnym vyvojem Linuxovych
distribuci tyto konfigurace se stavaji logictejsimi a prehlednejsimi ...
(nebo jsem porad chytrejsi a chytrejsi ;-)) ???? )

Hezky den a omlouvam se, ze jsem se nejak "zapovidal"

--
 |           Martin Mačok                            |