LinuxHall: žádost o ohlasy

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Čtvrtek Říjen 7 20:47:04 CEST 1999

   From: Radek Vybiral <Radek.Vybiral na vsb.cz>
   Date: Thu, 7 Oct 1999 12:00:25 +0200 (MET DST)

Zdravím,

předem bych chtěl poděkovat všem, kteří se k mé otázce vyjádřili ať již přímo
na moji adresu nebo zde v konferenci (ač jsem žádal o reakce pouze na moji
adresu). Pokusím se každý názor zapracovat. Dnes jsem se také tázal téměř
všech vystavovatelů (strávili jsme asi hodinku zajímavou diskusí :-) na
LinuxHall jak jsou spokojeni oni s celou akcí (a to z pohledu zaměstnanců
komerčních subjektů a také z pohledu linuxových fandů) a abych pravdu řekl,
tak jsem byl jejich názory velice mile překvapen :-)

   > Ze zakulisnich informaci, ktere nemam overene, byli organizatori
   > "napomenuti" za nizkou komernost LinuxHall... Takze asi informovat na
   > INVEXu neni to neprejdnejsi, prednejsi je komercni prezentace v podani
   > peknych, lec neinformovanych hostesek a rozdavani ceniku...

Hmm, myslím si, že mám informace ze zákulisí poměrně dobře ověřeny a mohu
potvrdit, že tomu bylo __přesně naopak__. Oficiální konference (tedy středeční
přednášky) měly být _úplně_ nekomerční. Nevím, jestli si dokážeš představit
komerční prezentace, ale věř mi, že bys tam stejně jako já nevydržel ani deset
minut. Konference LinuxHall byla již od začátku specifikována jako nekomerční
a hlavní organizátorka dokonce v případě přednášky jedné společnosti
(resp. jednoho přednášejícího, zaměstnance jedné komerční společnosti) musela
zasáhnout, protože slidy byly _přecpány_ (doslovná citace slov hlavní
organizátorky) firemními logy oné společnosti. Komerční konference jsou ale
opravdu pořádány ve zcela jiném duchu. Obsahovala by přednášky typu: "XYZ je
nejlepší a nejrychlejší", "ABC je nejlepší platformou pro Linux" apod. A pokud
se podíváš zpětně na program konference, uvidíš, že tomu tak vůbec
nebylo. Ostatně pokud by byla konference komerční, tak bychom neslyšeli
přednášky pana Buchala a dalších lidí z CZLUGu...

   > Nekdy mam docela obavu se na neco zeptat, protoze dostanu odpoved, kterou
   > si muzu precist v reklamnim letaku...

Přesně tohle asi všichni známe a organizátoři si toho byli vědomi a proto
konference byla zaměřena tak, jak zaměřena byla.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz