Debian 2.1 z Invexu - dlouhe !

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Pátek Říjen 8 17:08:37 CEST 1999

    RM: Dobry den, par poznamek k odpovedi p. Hanaka:

    RM: 5. Instalace Jednim slovem - horor :-))) Doba stravena instalaci
    RM: (bezuspesnou) 12 h. Nedivim se nyni, ze Windowsari se nam
    RM: Linuxakum smejou, pokud se nekdo z nich pokusil jako o prvni
    RM: system Debian....
    ::  Tato cast mi zel velmi pripomina jinou moji zkusenost s jednim
    :: uzivatelem Windows, ktery se kdysi pokusil o instalaci Linuxu,
    :: nacez prohlasil, ze Linux stoji za houby, protoze se neuspesne
    :: pokousel X hodin rozchodit modem. Po dukladnejsi sondazi jsem
    :: zjistil, ze se pokousel rozchodit tzv. winmodem, ktery mu
    :: samozrejme ve Windows chodil bez problemu. Ten dobrak si vubec
    :: neuvedomoval, ze se hneva na neco, co za jeho problemy nemuze.

    RM: Trochu bych se ohradil proti "nenapadne" zmince, ze jsem pouhy
    RM: uzivatel M$ Windows a tudiz proto se mi nepovedlo nainstalovat
    RM: Debian.  Linux pouzivam od roku 94, na zminenem thinkpadu jsem
    RM: jiz provozoval Slackware 3.4 a 4.0, RedHat 5.2 a
    RM: 6.0. Experimentoval jsem i se SuSe.

Nevím, jak jste přišel na to, že bych Vás označil za pouhého uživatele
Windows. Já jsem jen řekl, že mi vaše "lamentace" připomněla mou
někdejší zkušenost s jedním uživatele Windows. Nic víc, nic míň.  Není
pro mě důležité vědět, jak bohaté máte zkušenosti s Linuxem, já jsem jen
napsal, že nepovažuji za správné zevšeobecnit jednu svou negativní
zkušenost a v podstatě tak poměrně negativně referovat o distribuci
Debian jako celku. A že jste toto učinil dosvědčuje vaše věta: "Nedivim
se nyni, ze Windowsari se nam Linuxakum smejou, pokud se nekdo
z nich pokusil jako o prvni system Debian..."

    :: To se ale stava velmi casto. Mnozi si jiste vzpomenou na clanek,
    :: ktery vysel kdysi v priloze Neviditelneho psa, kde jisty aktivni
    :: uzivatel s malem zkusenosti mel pocit, ze musi ostatni lidi
    :: oblazit vlastni zkusenosti (lepe receno nezkusenosti). Coz o to,
    :: je pochopitelne, ze kdyz se cloveku neco nedari, snazi se co
    :: nejrychleji najit vinika. Melo by se ovsem dbat na to, aby nebyl
    :: clovek ve svych zaverech ukvapeny a NEZVSEOBECNOVAL to, co je
    :: pouze subjektivnim pohledem na vec,
    RM: ovlivnenym
    :: casto jeste aktualni rozmrzelosti.
    ::
    :: Velmi casto k takovym "krokum vedle" dochazi u lidi, kteri jsou
    :: jiz trochu zkusenejsi uzivatele, nemaji ale pritom dostatecny
    :: nadhled, aby byly schopni skutecne objektivniho a konstruktivni
    :: dialogu o problemech (ktere pochopitelne kazdy system ma - to
    :: snad nikdo rozumny nebude
    RM: popirat).

    RM: Hmm. A prave temito slovy jste poprel vse predchozi. Pokud jsem
    RM: si dobre precetl svuj dopis, nevim, co je na nem
    RM: "neobjektivniho" a "nekonstruktivniho". Proste jsem jen popsal
    RM: sve pokusy.

Přesně tak se ale vyjadřoval i ten člověk na "Neviditelném psovi", a
přesto "Yenya" Kasprzak a jiní cítili potřebu uvést trochu věci na
pravou míru. On se také hájil tím, že prostě chtěl ostatní lidi seznámit
se svou zkušeností, aby se jiným uživatelům nestalo to, co jemu. Ono je
třeba si uvědomit, že rozhodnu-li se psát o něčem veřejně, pak je asi
záhodno ještě zvýšit počet těch měření před tím, než budu řezat (možná
tak pětkrát měř a jednou řež).

    RM: Vite, ja vzdy ze vsech sil obhajoval Linux, kde
    RM: jsem mohl. Ale na druhou stranu chapu i zastance Windows pro
    RM: jejich "relativne" snadnou instalaci. A prave tyto odpovedi typu
    RM: "Copak nevis, ze winmodem nema vlastni chip a proto jej ridi
    RM: ovladac v systemu windows, tento ovladac je proprietarni a proto
    RM: neni napsan pro linux (krome slibne se rozvijejiciho projektu
    RM: LinModem) a tudiz nemuze fungovat..."  Ona odpoved typu "Vy jste
    RM: jen uzivatel windows, vy tomu nerozumite a navic vas popis je
    RM: naprosto neobjektivni a dotazy nekonstruktivni" opravdu Linuxu
    RM: nepomuze.

Tuto odpověď jste skutečně od někoho dostal? Z toho si nic nedělejte a
vzkažte tomu dotyčnému, že ani mně se nelíbí, že vás označuje jen jako
uživatele Windows, i když to není pravda. Aby se ale na mě nenaštval,
tak mu prosím také vyřiďte, že s tou závěrečnou částí jeho odpovědi
souhlasím.

Pokud se týká poznámky k dselectu, na to již podle mě naprosto
vyčerpávajícím způsobem odpověděl Milan Zamazal.

S pozdravem

--
Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.