NFS: Linux klient vs. IRIX 6.2 server

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Neděle Říjen 10 23:04:00 CEST 1999

	Dobry vecer vespolek,

	pri patrani po tom, proc mi nefunguji moje distribuovane vypocty,
se mi podarilo problem zuzit na problem NFS. Problem vypada dost kuriozne,
posudte sami:

	Problem je, ze pokud se pokusim vytvorit vetsi mnozstvi souboru
s dlouhymi nazvy v jednom adresari. Postupnym experimentovanim jsem dospel
k nasledujicimu skriptu:

perl -e 'for (0..600) { $a = sprintf("%046d",$_); print "echo $_ > $a\n"; }' \
	| sh

	Vytvarim zde 601 souboru se jmeny 000...0, 000...1, atd, pricemz
jmena jsou dlouha presne 46 znaku. Pokud tohle pustim v prazdnem
adresari montovanem pres NFS z IRIXu, vytvori se tak okolo 50-100 souboru,
a adresar se zacne chovat divne (jmenovite po "rm *" tam vsechny
soubory zustanou; po rm -rf adresar se to ale smaze). Nejzajimavejsi je,
ze pokud ve vyse uvedenem zmenim 46 na 45, zacne to fungovat, vytvori
se 601 souboru, jdou smazat a vse je OK. Pro mensi cisla nez 46 to funguje,
pro 46 a vic ne. Zajimave, ze?

	Problem nastava, je-li NFS klientem Linux (zkousel jsem
2.2.10, 2.2.12 a 2.3.13), a serverem IRIX 6.2. Na lokalnich discich,
nebo je-li serverem ci klientem nekdo jiny, se to neprojevi a vse funguje
tak jak ma. Na strane NFS serveru jsem zkousel Linux (2.2.12) a Solaris 2.5.
Na strane NFS klienta jsem zkousel IRIX 6.5 a Solaris 2.6.

	Problem nastava i pro mene souboru (zkousel jsem az 100), a dokonce
i kdyz mezi jednotliva echo vlozim "sync; sleep 1".

	Netusite nekdo, kde muze byt problem? Je v NFS nejak omezena delka
jmena souboru?

-Y.

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/