Osamely pocitac daleko v horach - AX.25??? (long)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Říjen 11 10:09:40 CEST 1999

marcel na vadium.sk (Marcel Telka) writes:

> Ad. 4.)
> Najkontroverznejsie riesenie :-). O amaterskom radiu neviem absolutne
> nic :-(. Pozrel som si nejake AX25-HOWTO, HAM-HOWTO, ale to asi nestaci.
> Napiste mi, prosim, nejake tipy: ake zariadenia by som mohol pouzit,
> kolko to stoji, ako to asi funguje, ci to nie je blbost :-) a pod. Mozno
> budem potrebovat nejake tie znacky (alebo ako sa to vola :-) OK2XYZ.
> Vobec neviem co to je a na co to je. Prosim pomozte :-). Vdaka.
>
> Cena riesenia pre "pocitac v horach":
>   zriadenie: amaterske radio
>   prevadzka: 0

Amaterske radio je pro cloveka, ktery o tom nic nevi
nepouzitelne. Potrebujete licenci, za mych mladych let to byly ruzne
zkousky - treba trida D  - morse alespon 40znaku/min, predpisy, atd.
(ja jsem nezvladl to morse :-) Cena za radio se pohybuje radove v ?0tisicich.

Je pravda, ze radioamateri pouzivaji ruzne packet-radio systemy, ale
zadny nejel rychleji nez 9600 kb/s. Ale zase na druhou stranu to
funguje a je to pro ne zadarmo. Pro zajimavost, radioamateri maji
A-ckovou sit 44 - co by za to nekteri jini dali :-)

Brno, Czech Republic