Osamely pocitac daleko v horach - AX.25??? (long)

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Pondělí Říjen 11 11:27:17 CEST 1999

David Rohleder wrote:

> Amaterske radio je pro cloveka, ktery o tom nic nevi
> nepouzitelne. Potrebujete licenci, za mych mladych let to byly ruzne
> zkousky - treba trida D  - morse alespon 40znaku/min, predpisy, atd.
> (ja jsem nezvladl to morse :-) Cena za radio se pohybuje radove v ?0tisicich.
>
> Je pravda, ze radioamateri pouzivaji ruzne packet-radio systemy, ale
> zadny nejel rychleji nez 9600 kb/s. Ale zase na druhou stranu to
> funguje a je to pro ne zadarmo. Pro zajimavost, radioamateri maji
> A-ckovou sit 44 - co by za to nekteri jini dali :-)

Na triedu CEPT2 alis D je potreba poznat skratky Q-kody vyhlasky predpisi
a mat tie prechy na skusku (asi 600,-Sk pokial to nezmenili) a spravit skusku
aspon na druhi ras (+100,-Sk) lebo mozes zacat znova :)
Dostanes povolenie na 5 rokov na vsetky VKV pasma 145Mhz 435Mhz(neviem presne) a
kopu vyssich ktore su pre smrtelnika nepouzitelne. Unas moze bit paket maximalne
9600 ale v juhoslavii tam maju 2M.

--
Chyby pusobene lidmi je mozne
vyloucit pouze tahdy, jestlize