Osamely pocitac daleko v horach - AX.25??? (long)

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Říjen 11 19:30:49 CEST 1999

On 11 Oct 1999 08:26:16 +0100, Marcel Telka wrote:

: Cena riesenia pre "pocitac v horach":
:   zriadenie: mobil + aktivacia
:   prevadzka: mesacny pausal

Napr. stara Nokia 3110 by sa mala dat kupit za rozumne
peniaze, interface nie je problem postavit tak za stovku-dve
(ja som si dokonca vyrobil aj ten mini konektor do mobilu :-)).
Software (gnokii) v tomto momente este datove volania
nevie, ale podla mailing listu sa mi to zda na spadnutie
(alebo to vidim zle - Pavel?). Aktivacia voice+data
dve tisicky, pausal 450 + dan. Pokial sa v tych horach
hodi aj moznost zavolat si, je to asi riesenie.

Este by sa dalo skusit NMT a nejako k nemu pribastlit
klasicky modem - ak sa nemylim, tam taka divoka
kompresia ako v GSM nie je, na nejakych 1200
alebo 2400 by to mohlo chodit a naklady budu
daleko nizsie ako GSM datovy prenos. Ojazdene
pristroje budu za babku a na chalupe kufrikovy
telefon nevadi.

Zdravi
--
				Stano