Osamely pocitac daleko v horach - AX.25??? (long)

Marcel Telka marcel na vadium.sk
Úterý Říjen 12 12:11:09 CEST 1999

Stanislav Meduna wrote:

> On 11 Oct 1999 08:26:16 +0100, Marcel Telka wrote:
>
> : Cena riesenia pre "pocitac v horach":
> :   zriadenie: mobil + aktivacia
> :   prevadzka: mesacny pausal
>
> Napr. stara Nokia 3110 by sa mala dat kupit za rozumne
> peniaze, interface nie je problem postavit tak za stovku-dve
> (ja som si dokonca vyrobil aj ten mini konektor do mobilu :-)).

Vdaka, ze si sa ozval... :-)

Dal by sa niekde splasit navod na ten interface?

Nevies (aspon priblizne) co su to rozumne peniaze vzhladom na Nokiu 3110
(cca 5, 10 alebo 15 tis.)? Prepac, ale vobec nemam prehlad kolko taka
hracka moze stat. :-) Vdaka.

> Software (gnokii) v tomto momente este datove volania
> nevie, ale podla mailing listu sa mi to zda na spadnutie
> (alebo to vidim zle - Pavel?). Aktivacia voice+data
> dve tisicky, pausal 450 + dan. Pokial sa v tych horach
> hodi aj moznost zavolat si, je to asi riesenie.

Toto riesenie sa mi paci. (A to pod tym este viac :-)

> Este by sa dalo skusit NMT a nejako k nemu pribastlit
> klasicky modem - ak sa nemylim, tam taka divoka

Existuje nieco ako mini-mini-mini-HOWTO na ten bastl? :-)

> kompresia ako v GSM nie je, na nejakych 1200
> alebo 2400 by to mohlo chodit a naklady budu
> daleko nizsie ako GSM datovy prenos. Ojazdene
> pristroje budu za babku a na chalupe kufrikovy
> telefon nevadi.

Ano, tak je. Dedkovi na chalupe kufrikovy telefon za babku nevadi

--
Marcel Telka <marcel na vadium.sk>
Vadium s.r.o.

Môžete mi písať v kódovaní ISO-8859-2