Boot manager

Ludek Cerny lcerny na tur.skoda.cz
Úterý Říjen 12 08:43:14 CEST 1999

        Doporucuji bootovat pomoci programku Loadlin.exe, ktery je na CD
Linuxu v adresari Dosutils. Tento vikend jsem to prave resil pro svoji
potrebu. Je to snadne, rychle a elegantni.

        V konferenci uz probehul mail, ktery to docela podarene popisoval.
Zde ho pripojuji:
<dle Milose Prudka>
kraceno....

Jestli se nepletu, tak reseni Tveho problemu se jmenuje loadlin. To je
takovy programek, ktery kdyz spustis ve Win98/95, tak ti nabootuje Linux
(tesne predtim samozrejme zabije Win98).

1. Pomoci programu FIPS (je na CD Linuxu) nebo Partition Magic si udelej
prazdnou partici na jednom z tvych disku.
2. Na tuto partici nainstaluj Linux. Pri instalaci si nechej vytvorit
bootovaci disketu. Nedovol Linuxu, aby umistil LILO do MBR ani do
prvniho sektoru (proste uplne preskoc ten krok, kde ti Linux nabizi ze
se postara o sve nastartovani z HDD.
3. Dojdes s instalaci az do faze kdy se Linux chysta restartovat. Nyni
jestli chces, muzes si dat s Linuxem pauzu a vyzkouset si, ze tve
windows jsou neporusene. Takze vyndej disketu z mechaniky a restartuj.
4. Vsechno OK? Zasun linuxovou disketu a restartuj. Nabehne Linux.
Prihlas se jako root a zadej:
   mkdir /mnt/win
   mount /dev/hda1 /mnt/win
   cp /boot/vmlinuz /mnt/win
Tim zkopirujes soubor vmlinuz (doufam ze mam to jmeno spravne;
kazdopadne je to jediny soubor v adresari /boot, ktery je velky. Ma asi
700kB) do C:\.
Pokud jsi nainstaloval linux na jiny HD nez primarni master, tak misto
hda1 musis napsat hdb1 (primarni slave), hdc1 (sekundardni master), nebo
hdd1 (sekundarni slave).
5. Nabootuj do Win98, udelej "mkdir linux", presun do nej soubory
loadlin*.* z tve Linux CDROM, a take soubor vmlinuz. Precti si navod k
pouziti loadlin, klepni na tlacitko Start, klepni na Spustit, napis
command.com, objevi se okno s prikazovym radkem. A pak napis:
c:
cd \linux
loadlin vmlinuz

a je to.
</dle Milose Prudka>

        Pokud nebude neco jasne, klidne se ozvete na muj mail.
        Hodne uspechu s Linuxem preje
        Ludek Cerny

P.S. Chce to nastudavat dokumentaci k loadlin. Pak si snadno vytvorite v
config.sys bootovaci menu. Sestra to mozna ani nepostrehne a kdyz jo, bude
si myslet, ze ma brachu machra.