Apache, MySQL, PHP

Jiri Vaclavovic scat na penguin.cz
Středa Říjen 13 09:42:00 CEST 1999

On Wed, 13 Oct 1999, krtek wrote:

> zdravicko pratele,
>
> s Linuxem pracuji asi tak 14 dni, terpve odkryvam moznosti a nemoznosti, ale
> uz jsem chtel rozchodit Apache 1.3.6, MySQL 3.22.26a-1a PHP 3.0.12 a zrejme
> jsem si ukousnul velky kus. Apache mi funguje ale bez PHP a MySQL, MySQL
> funguje taky ale jen pro pristup z pocitace na kterem je Linux a ne pres web
> jak jsem puvodne chtel.
>
> nekde jsem vycetl, ze je potreba pridat nejaky modul do Apache aby fungovalo
> PHP v HTML strankach a tim vnzikne i propojeni na MySQL. jenze to uz jde
> dost mimo me.

Ve zdrojakach PHP je presne navod, jak to prelozit. Nevim presne v jakem
je to souboru, bud README nebo INSTALL. Sice je to anglicky, ale v
podstate staci "opsat" uvedene prikazove radky. Nejdrive spustite v PHP
skript ./configure s parametry kde definujete kde mate zdrojaky apache a
kde mate mySQL (potrebuje k prekladu hlavickove soubory). Pri prekladu se
PHP prelozi jako modul pro Apache a nahraje se do adresare
"apac"/src/modules. Potom prejdete do adresare apace, spustite
./configure, jako parametry musite uvest --prefix=/www, tj. adresar, kde
chcete aby mel apac konfiguracni soubory, HTML stranky atd. a
--activate-module=src/modules... (presne je to v tom souboru u PHP), tim
se aktivuje mod_php. Potom make a make install. PO instalaci vam to
napise, jakym skriptem je treba spustit apace. Jeste je treba zkopirovat
soubor php3.ini a v konfiguracnich souborech apace nastavit priponu pro
PHP skripty.

J.Vaclavovic