interni modemy (ovladace)

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Čtvrtek Říjen 14 12:59:09 CEST 1999

On Thu, 14 Oct 1999 11:07:31 +0200, "Vladimir Siman" <vsiman na samo.cz>
wrote:

>Dobry den,
>
>    potreboval bych vedet, jak donutit Linux pouzivat nejaky interni modem,
>jak moc jsou tyto modemy "exoticke",
>jaky je rozdil oproti externim modemum (osobne se domnivam, ze asi bude
>snazsi zprovoznit externi modem, coz ?).
>Eventuelne, kde sehnat ovladac (neexistuje nejaka sajta s ovladaci ?). Dale
>ktere modemy je dobre pouzivat (vzhledem k zprovoznitelnosti). Mluvim
>obecne, nejde mi o zadny konkretni modem.

Ne, že bych tomu nějak extra rozuměl, ale pokusím se přispět do
diskuze.

V první řadě se musíte vyvarovat tzv. winmodemům (též. wintiskárny).
Což jsou produkty, za které část činnosti vykonávají ovladače.
Za prvé ty ovladače musí někdo napsat - na Linux většinou neexistují.
A za druhé užírají čas procesoru.

Někdy je problém zjistit zda je to win-verze nebo plnohodnotný modem.
(Ve win to přece funguje !)

Nejjistější je použít modem na ISA sběrnici. Existují i modemy, které
běží na PCI. Ty musí emulovat klasický seriový port.

S externímy modemy by neměl být problém.

+výhody/-nevýhody

externí
+ na jejich předním panelu vidíte co se děje (LED diody)
  některé mají i display s rychlostí, atd.
+ lze je resetovat bez ovlivnění OS (skoro se nestává)
+ lze jednoduše odpojit a použít jinde
- jsou dražší
- zabírají místo na stole
- další zásuvka na 220V
- zabírají konektor seriového portu

interní
(to co externí ale obráceně)
- zabírají slot na motherboardu

--
        Jiří Lisický                      ČD DATIS Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Nerudova 1