interni modemy (ovladace)

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Čtvrtek Říjen 14 12:31:29 CEST 1999

Dne 14.10.1999 Vladimir Siman napsal

>     potreboval bych vedet, jak donutit Linux pouzivat nejaky interni modem,
> jak moc jsou tyto modemy "exoticke",

Otazka je, jaky modem to je. V podstate mohou nastat ctyri pripady: modem
je pro sbernici ISA a neni PnP, je pro sbernici ISA a je PnP, je urcen pro
sbernici PCI a je urcen pro sbernici PCI a je to tzv. winmodem (krabicka s
konektorem pro dobry pocit, zbytek dela software [=windows]).

Postup pro rozchozeni prvniho pripadu je jednoduchy: zjistit si, jaky
seriovy port modem emuluje a s jakym IRQ a IO portem (to obvykle bonzne
BIOS), pomoci setserial nastavit /dev/ttyS? na stejne hodnoty a je to.

Druhy pripad je slozitejsi o to, ze do hry vstupuji isa-pnp tools, dale je
jiz postup stejny.

Treti pripad jsem v praxi nikdy nevidel, ale snad to pry funguje.

Ve ctvrtem pripade je modem vhodny jako podlozka pod kvetinac :) (a nebo
jako zvukovka, jak tady vcera nekdo psal :)

> jaky je rozdil oproti externim modemum (osobne se domnivam, ze asi bude
> snazsi zprovoznit externi modem, coz ?).

Jak kdy. Externi modem ma tu vyhodu, ze odpada problem s IRQ a portem,
nebot fyzickym seriovym portum je prideli BIOS (nebo je maji napevno).

> Eventuelne, kde sehnat ovladac (neexistuje nejaka sajta s ovladaci ?). Dale

Existuje. www.kernel.org :))
Ale vazne, pro modemy neni treba specificky ovladac, pokud je kompatibilni
s beznymi standardy (Hayes), coz jsou snad vsechny. Alespon v zakladu.

> ktere modemy je dobre pouzivat (vzhledem k zprovoznitelnosti). Mluvim
> obecne, nejde mi o zadny konkretni modem.

Zalezi na tom, jak na co. Jiny modem bude potreba pro pevnou linku, jiny
pro dial-up a podobne, ale obecne bych doporucil spis externi, uz jenom
proto, ze pomoci displaye nebo diod zjistite, co se deje. Kdyz uz interni,
tak bych doporucoval nejaky, ktery se nastavuje jumpery (tj. neni PnP,
nebo to alespon lze vypnout). Ne ze by PnP modemy nefungovaly, ale urcite
je to slozitejsi. Existuje nejaky skript, ktery snad toto nastaveni
automatizuje  (http://core.freshmeat.net/appindex/1999/10/03/938964263.html).
Rozhodne se zdaleka vyhnete winmodemum...

--
S pozdravem