Modem

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Čtvrtek Říjen 14 13:10:31 CEST 1999

On 14 Oct 1999 10:12:03 +0100, hanusiak na globtel.sk (HANUSIAK, Peter)
wrote:

>Vie niekto poradit ci Linux umozni rozchodit MODEM, ktory zapichnem do AMR
>portu (to su take nove porty napr. na i810 doskach). Alebo si mam kupit
>klasicky do PCI? A ked viete o nejakych modemoch, ktore urcite nejdu na
>Linuxe dajte vediet.
>Ja by som chcel kupit HIGHTECH, pojde pod Linuxom?

AMR, AMR to jsem někde slyšel. Jo na INVEXU se mi dosatl do ruky
časopis computer 19/99 a tam hden na čtvrté straně je článek "Konec
modemů?" Z článku plyne, že jde o tzv. winmodemy - část práce dělá
software - někdo musí napsat ovladač. Nevím jak je na tom linux s
podporou rozhraní AMR. Ale zaujala mě tam jedna věc, cituji:

"Jsou nějaká podstatná omezení?

Ano, třeba na sestavě se 400MHz Celeronem (současný dobrý standard)
uvádějí výrobci, že jednoduché modemy AMR zhltnou až 50 procent výkonu
procesoru. To je rozdíl oproti tzv. winmodemům (dnes prakticky všechny
modemy pro sběrnici PCI), které na téže sestavě spotřebují do 5 až 10
procent výkonu, protože je v nich obsažen i digitální signálový
procesor."

(nakonec jsem to našel na http://computer.cpress.cz/ClAMR.asp aspoň to
nemusím opisovat)

Tomu tedy říkám pokrok "zhltne 50 % výkonu" !
--
        Jiří Lisický                      ČD DATIS Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Nerudova 1