Merced: Linux ano, NT ne? (prevzato z sveta namodro)

Ondrej 'SanTiago' Zajicek santiago.from.imladris na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 14 23:12:22 CEST 1999

matus.uhlar na in.nextra.sk wrote:

> -> Asi ta sklamem ale pentium este nie je 64bit.
>
> co na nom nie je 64bit ? registre ma 64bit, zbernicu ma 64bit.
			    ^^^^^^^ - ktere?  ^^^^^^^^ ale jen datovou:

Pokud se tyka jen procesoru Pentium (neni mi jasne zda tam pocitas i
jeho nastupce, jako Pentium 2,... - ja ne), tak pro nej plati:

Registry:
- vseobecne - 32bit (napr. EAX)
- segmentove - 16bit (napr. CS)
- EFLAGS, EIP oba 32bit
+ registrove pary (spojeni dvou registru, napr. EDX&EAX) - 64bit
+ registry FPU - 80bit

Sbernice:
- adresova - 32bit (adresovatelnost az 4 GB fyz. pameti)
- datova - 64bit

(viz Michal Brandejs: Mikroprocesory INTEL Pentium a spol., GRADA)

Pokud se nemylim, tak bitovost procesoru se udava podle sirky
_adresove_ sbernice -> Pentium je 32bit procesor.

Udaje se vztahuji sice jen k procesoru Pentium, ale AFAIK
se tyto udaje s novymi verzemi procesoru prilis nemenily a hlavni
zlepseni jsou:
PPro + MMX = Pentium 2 (vylepsene paralelni zpracovani instrukci (PPro),
			streamove instrukce pro fixed-point (MMX))
Pentium 3 (streamove instrukce pro floating-point )

Doufam, ze popis je dostatecne vycerpavajici a presny.
--
Kez vam hvezdy osvetlujou tvar

Ondrej 'SanTiago' Zajicek
santiago.from.imladris na seznam.cz

"We are living to die, we are dying to live"
                                SanTiago