Padajici demoni?

Sobota Říjen 16 18:34:36 CEST 1999

On Fri, 15 Oct 1999, Jan Jirmasek wrote:

> Proc / z ceho mas ten dojem?

Sleduji, jake chyby se objevuji a s jakou frekvencia a mam neprijemny
pocit v nose. Mozna je muj cichovy vjem falesny, ale to nic nemeni na tom,
ze ta kriticka hranice existuje a kazdy system, jehoz slozitost a objem se
dostatecne rychle zvetsuje, ji jednou dosahne.

``Someone comes and says, `Here I have 30 million lines of code.'
  What do you do? You give up.'' ---Jason Hickey

On 15 Oct 1999, Mikulas Patocka wrote:

> Nemyslis tim zabijeni procesu, kdyz dojde pamet i swap v jadrech >=
> 2.2.10? To neni bug, ale feature. Nicmene neni vylouceno, ze v tom
> bugy nejsou. :-)

Mel jsem dojem, ze k tomu melo dochazet i v pripadech, kdy bylo pameti
dost. Jenom bylo jadro nejake zmatene a dospelo k opacnemu nazoru.

> Treba jadra 2.3.7 - 2.3.20 obcas demoluji nove vznikle soubory na disku.

Uf. Ja vim, ze ve valce, lasce a vyvojovych jadrech je dovoleno vse, ale
kdyz to vydrzi ctrnact verzi po sobe, tak je to slabsi.

On 15 Oct 1999, Stanislav Meduna wrote:

> Ja mam dojem, ze linuxovemu jadru hlavne chyba riadenie
> kvality. Pravdu povediac, som prekvapeny, ako daleko
> sa dostalo bez systemov problem trackingu, regresnych
> testov, akej-takej technickej dokumentacie a.p. Linus,
> Alan a par dalsich su zjavne skutocne dobri, ale od
> urciteho objemu kodu to uz skutocne bez niektorych
> formalizmov nejde.

Opravdu se zajmem jsem si precetl posledni (?) flame-fest ohledne
konfiguracniho managementu na l-k. Akorat jsem nemel dojem, ze se veci
jakkoli pohnuly dopredu.

> Nepochybujem, ze autori svoj kod nejako testuju,
> ale aj zverejnenie tychto testov spolu s kodom
> by malo obrovsky vyznam.

Existuje poucka, ktera rika, ze na paralelne probihajicich procesech si
vylame zuby libovolna metodika testovani, protoze pocet moznych stavu
systemu roste prilis rychle (v podstate exponencialne), nez aby bylo mozno
nejakou vyznamnou cast z nich pri testovani projit a vyzkouset. A jadro OS
je vic nez cokoli jineho o paralelnich procesech, na SMP tuplovane.