Debian 2.1 prepise nespravne log. part. na disku s BSD!

Neděle Říjen 17 21:07:21 CEST 1999

Henryk Paluch napsal:
> Dobry den!
>   Rad bych upozornil na jednu zakernou chybu v Debianu 2.1 (napr.
> CZ od CPressu). Pokud mate na disku nejakou BSD partition, tak
> jednotlive oblasti uvnitr jadro ocisluje jako logicke disky, tj.

to je snad dobre, ze se rozpoznaji i BSD partition ne?

> skutecne logicke disky pak maji posunuta cisla!

to je samozrejme, ne?

> Pokud mate napr. FreeBSD s 1xFilesystem a 1xswap, tak prvni skutecna
> logicka partition je /dev/hda7 a ne /dev/hda5!

ja jsem si take vzdy myslel, ze hda5 je prvni extended ...

> Problem je vsak v tom, ze fdisk to nevi a klidne Vam ale take i
> instalacnimu programu nabidne nespravne cisla paritions, tj. premazete
> ve skutecnosti logicke disky o par cisel nize!!!!!
>
> Ja jsem si takto uspesne smezal root filesystem RedHatu a FAT32 partition

Rh snad ani tak nevadi :)))

> Proto bych rad varoval vsechny ostatni pred zbrklou instalaci. Nejjednodussi
> reseni, je asi skryt BSD partition pred instalaci Debianu (aspon pro jadro
> 2.0.36).

Od 2.2.x (nebo mozna jeste driv) je rozpoznavani BSD/neDOS typu partition
konfiguracno volbou, takze zalezi na jadre, co nadetekuje.

> Asi by bylo ucelne uverejnit malou poznamku na serveru www.debian.cz nebo
> www.freesoft.cz

Ale to si lide prectou az _potom_, co se jim neco nepovede :(.

Jinak diky za varovani verejnosti

				Petr Čech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz