Debian 2.1 prepise nespravne log. part. na disku s BSD!

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Neděle Říjen 17 22:17:10 CEST 1999

Petr Cech <cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz> wrote:
> to je snad dobre, ze se rozpoznaji i BSD partition ne?

Ano, ale ony jsou detekovany jen castecne: Jadro je detekuje,
zbytek sveta ne. Vysledek: Naprosta kastrofa.

> ja jsem si take vzdy myslel, ze hda5 je prvni extended ...

To jsem si myslel taky. Bohuzel nekdy nastala semanticka zmena
(autora patri zastrelit): Kdysi byl prvni extended skutecne
/dev/hda5 a BSD partitions se skladaly az za detekovane extended.
Pak najednou (bohuzel netusim odkdy) se detekovane extended/BSD
partitions skladaji v nalezenem poradi, takze ja mam napriklad
prvni extended partition oznacenou jako /dev/hda7 (za /dev/hdaNN
patri strilet podruhe).

> Rh snad ani tak nevadi :)))

:-(((

> Od 2.2.x (nebo mozna jeste driv) je rozpoznavani BSD/neDOS typu partition
> konfiguracno volbou, takze zalezi na jadre, co nadetekuje.

Jenze kdyz se nedomluvi jadro s ostatnimi programy,
tak je to stejne k nicemu.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science