minimalna konfiguracia (trochu dlhsie PIC)

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Pondělí Říjen 18 08:50:08 CEST 1999

Stanislav Meduna wrote:

> On 12 Oct 1999 10:58:28 +0100, Daniel Smolik wrote:
>
> :> Pre co nie ja natom vyvijam soft pre PIC-procesory sluzimy to ako zaloha
>
> : Nezlobte se je to trochu mimo. Ale mate nejaky pouzitelny
> : soft na PICy pod linux ? Odpoved klidne mailem.
>
> Ziadnym mailom, tiez ma to zaujima :-)
>
> gpasm a gpsim vyzeraju nadejne (dokonca viac-menej
> bez problemov prekompiloval a spustil jeden moj projekt
> robeny v MPLAB-e pod windoze a na rozdiel od neho
> aj rozumnou rychlostou), ale chyba komfort -
> nenasiel som ako nastavit breakpoint pri zmene
> konkretneho bitu a.p. Keby som mal cas, tak s tym
> [...]
Tak ze najprv sa pripravte na kopu gram. chyb (za ne mi tu vseci nadavaju ale
nikdo mi na otazky neodpoveda)

	Takze co sa tika toho MPLAB od vyrobcu PICiek tak je nieco od nich aj pre linux
ale nic moc, GPSM a GPSIM su najlepsie veci pokial potrebujete aby to bolo
scopne vziat original zdrojaky. Existuje asempler ASM_C84 (nachadza sa na CD
suse) ktori ma vlasny sposob zapisu asemblerovskecho programu ktory je plne
nekompatibilny z MPASM. Co sa tika asemblerov na ine som nenarazil.
	Existuje Dokonca aj C kompilator ktori prevedie C kod do asembleru PIC a Scenix
mikrokontrolerov pokec bi mal bit na :
http://www.geocities.com/SiliconValley/Network/3656/c2c/c.html (license.txt)
je to postcardware pre non-profit pouzitie a shareware pre komercne pouzitie,
zdrojaky niesu k dispozicii :(.
	Co sa tika programatorov existuje velke mnozstvo vedsina programatorov
podporuje original programator AN589 napriklad PP84 (nachadza sa na CD suse) ten
ma aj vlasni programator ale ten je vlasne upravena AN589 (pridani generator
impulzov kvoli casovaniu). Dalsi programator je picprog ma pekne ncurses
rozhranie ale nemohol som ho skompilovat. Dalej som narazil na programator
prog84 ktori sa da nastavit na rvozne programatori (ale nie na vsetky) za pomoci
jednoducheho konfiguraku existuje dokonca upravena verzia ktora pouziva
programator na seriovi port (velmi jednoduchy a nepotrebuje externe napajanie
ani nic ine). Na seriovy port existuje programator SERP, jeho domovska stranka
neexistuje ani som nenasiel ziadne dalsie aktiviti ohladne tochto softu, pouziva
o nieci jednoduchsi programator ako prog84 (o 1 diodu, 1 zenerku, 1 prepinec
(nemusi byt), 1 odpor a 1 kondenzator menej) ale nedovoluje odskusanie
picprocesora v programatore (nato ten prepinac).
	Vsetky programatory zvladaju vymazanie procesora, ulozenie jeho pamete,
programovanie, niktore dokonca aj odskusanie funkcnosti procesora (nie programu)
na zaklade nejakeho prilozeneho programu.
	Dost programatorov (HW) sa neda pod linuxom rozchodit :( //co clovek to
programator//
	Najlepsie info je v dokumentacii na veb servri vyrobcu, zbitok najdenich
stranok boli ohladne kariet ( phone / tv-cript )
	A to je vsetko co viem takto z hlavy.

--
Beztak to nebude fungovat.
		Tzv. Jenkinsnuv zakon