Debian 2.1 prepise nespravne log. part. na disku s BSD!

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Neděle Říjen 17 22:05:56 CEST 1999

Henryk Paluch <paluch na bimbo.fjfi.cvut.cz> wrote:
>   Rad bych upozornil na jednu zakernou chybu v Debianu 2.1 (napr.
> CZ od CPressu). Pokud mate na disku nejakou BSD partition, tak
> jednotlive oblasti uvnitr jadro ocisluje jako logicke disky, tj.
> skutecne logicke disky pak maji posunuta cisla!
> Pokud mate napr. FreeBSD s 1xFilesystem a 1xswap, tak prvni skutecna
> logicka partition je /dev/hda7 a ne /dev/hda5!

Je, a ja myslel, ze tohle muze potkat jen me :-)
Kdybych tusil, tak jsem se ozval uz davno - sorry.

> Problem je vsak v tom, ze fdisk to nevi a klidne Vam ale take i
> instalacnimu programu nabidne nespravne cisla paritions, tj. premazete
> ve skutecnosti logicke disky o par cisel nize!!!!!

A bohuzel jsem ani nenasel zadny zpusob, jak instalacni program
presvedcit, ze jim nabizena partition je cizi a ze chci
uplne jiny swap nez mi nabizi :-(

> Ja jsem si takto uspesne smezal root filesystem RedHatu a FAT32 partition
> :-)

No nevim. Ja jsem mel v danou chvili dost cerne myslenky :-(
Ani Windowsy se mi jeste neodvazily premazat cizi cast disku.
Naopak Debian 2.1 je v tomto smeru bezkonkurencni vitez a zcela
bez ostychu a bez moznosti zmeny chtel mazat a mazat... (Nastesti
jsem si ale svoje FreeBSD vcas uchranil.)

> Proto bych rad varoval vsechny ostatni pred zbrklou instalaci. Nejjednodussi
> reseni, je asi skryt BSD partition pred instalaci Debianu (aspon pro jadro
> 2.0.36).

Ja jsem to vyresil tak, ze jsem Debi(l)an 2.1 instaloval bez swapu
a pak jsem ho rucne do fstab pridal.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science