Linux a UDMA disky

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pondělí Říjen 18 20:02:40 CEST 1999

Leos Bitto wrote:

> Pouzijte novejsi IDE drivery z
> ftp://ftp.cz.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick/
> Me to pomohlo.

Mel jsem zato, ze tyhle drivery jsou potreba az pro UDMA66.

Je ale pravda, ze upraveny hdparm umi vypnout udma66. Ale ted koukam ze
uz ho tam Hedrick nema, byla to verze 3.5i a byla dost vylepsena. Kopii
mam na
ftp://ftp.ryston.net/public/Mirror/www.dyer.vanderbilt.edu/server/udma/hdparm-3.5i.patch.gz

BTW, nevite nekdo, kam Hedrick presunul svoji stranku
http://www.dyer.vanderbilt.edu/server/udma/ ?

Jinak k puvodnimu problemu - setkal jsem se s takovyn chovanim tehdy,
kdyz BIOS na motherboardu, ktery neumi UDMA66 na UDMA66 disku nenastavil
UDMA(33). Pak skutecne DMA pod Linuxem nejde zapnout. Resenim je pouzit
utilitu od vyrobce harddisku a vypnout UDMA66. Pak vse funguje, jak ma.
Overeno na discich IBM a WD.

Nevim ale, jestli quantum fireball je udma66 a tedy jestli jde o tento
problem.

Zdravi

Petr Soucek