Linux a UDMA disky

Pondělí Říjen 18 23:14:10 CEST 1999

Petr Soucek (petr na ryston.cz) wrote:
: Leos Bitto wrote:
:
: > Pouzijte novejsi IDE drivery z
: > ftp://ftp.cz.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick/
: > Me to pomohlo.
:
: Mel jsem zato, ze tyhle drivery jsou potreba az pro UDMA66.

Ne. Jsou tam i drivery pro UDMA66, ale jsou tam i drivery pro obycejne
UDMA33 chipsety, ktere ve standardnim kernelu nejsou. Napr. muj Ali
Alladin V. A pak jsou tam jeste nove (ma se za to ze lepsi) verze
stavajicich driveru.

: BTW, nevite nekdo, kam Hedrick presunul svoji stranku
: http://www.dyer.vanderbilt.edu/server/udma/ ?

AFAIK ji zrusil pote co mu zacala generovat velky traffic,
a zavedl misto toho ten adresar na ftp.kernel.org a mirrorech.

: Jinak k puvodnimu problemu - setkal jsem se s takovyn chovanim tehdy,
: kdyz BIOS na motherboardu, ktery neumi UDMA66 na UDMA66 disku nenastavil
: UDMA(33). Pak skutecne DMA pod Linuxem nejde zapnout. Resenim je pouzit
: utilitu od vyrobce harddisku a vypnout UDMA66. Pak vse funguje, jak ma.
: Overeno na discich IBM a WD.

Jinymi slovy: implementace UDMA, jak na disich, tak na radicich, byva
casto mizerna. :-(

Leos Bitto