/etc/rc.d, nahozeni slip

Středa Říjen 20 00:57:34 CEST 1999

Dzon (dzon na writeme.com) wrote:
: > No tak to uz nevim. Ja jsem se vzdycky dokazal slipu zbavit pouzitim ppp.
: > Nejde to tady nahodou vyresit stejne?
:
: Ale ano, urcite 'by to slo', jen me zajimalo proc to v rc.local rve a
: jinde ne, spousti se snad po rc.local jeste neco??

Ne, standardne v RedHatu se po rc.local spousti uz jen mingetty = login
na konzoli.

: Mam snad pred tim 'chvili pockat', nez to spustim?

Jo to uz nevim... nastava situace "tonouci se stebla chyta". :-(

: Jde jen o to, ze mam dva pocitace spojene null-modemem a slip nahodim
: tremi prikazy; u PPP jde o editace configu etc.

Editace configu pouze jednou na zacatku, pak staci zadat jeden radek
(spousteni pppd) do /etc/inittab. Funguje na 100%.

: Ziskal bych nejakou
: vyhodu, kdybych slip vymenil za PPP [krome odstraneni drive zmineneho
: erroru]?

A to je malo?

: Jde napr. jeste zvednout rychlost z nynejsich 115kb/s?

Ne, rychlost standardniho serioveho portu UART 16550A vyssi nez 115200 bps
nebude nikdy. I presto bych tam to PPP dal: moje osobni zkusenost je ze
to je mnohem robustnejsi reseni, ktere pote co se sprave nakonfiguruje
(coz je pravda trochu slozitejsi nez slip) tak funguje naprosto bez
problemu, na rozdil od slipu. Ten slip se mi nikdy, pres celkem velke
usili venovane konfiguraci, nepodarilo dostat do stavu kdy se po jakekoliv
operaci (vytazeni kabelu, nenadale vypnuto jednoho z pocitacu, ...) znovu
na 100% spoji. Kdyz jsem to same usili venoval pochopeni pppd, ziskal jsem
velice stabilni reseni. Od te doby si proste pamatuji ze slip nebrat.
Jestli ty dva pocitace mas pripojene k internetu, rekni a ja ti to klidne
nastavim.

Leos Bitto